התעשיינים עותרים לבג"צ בשל אי הוזלת תעריפי המים

על פי תחשיבי רשות המים, כפי שפורסמו ביום ראשון האחרון, 9.5.10, תעריפי המים אמורים לרדת ב-5%. ברוש: סל התשומות משתנה בלמעלה מ-3.5% דבר המחייב עדכון תעריפי המים לפי חוק


00:00 ,13.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי תחשיבי רשות המים, כפי שפורסמו ביום ראשון האחרון, 9.5.10, תעריפי המים אמורים לרדת ב-5%. ברוש: סל התשומות משתנה בלמעלה מ-3.5% דבר המחייב עדכון תעריפי המים לפי חוק
 
בעקבות התנהלות רשות המים ואי הוזלת תעריפי המים כמתחייב בחוק, ולאחר פניות חוזרות לראש ראשות המים, לשר האוצר ולשר התשתיות החליטה התאחדות התעשיינים לעתור לבג"צ באמצעות משרד עורכי דין, עמית פולק מטלון נגד רשות המים, ולדרוש כי יחייב את רשות המים להוריד את מחירי המים לכלל הצרכנים כמתחייב בחוק.
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "אסור לאפשר לרשות המים להכניס יד לכיסי האזרחים במדינת ישראל, החוק מחייב את רשות המים להוריד את תעריפי המים והרשות מצפצפת על החוק.
 
עוד הוסיף ברוש: "במהלך דיוני 'השולחן העגול' שייחלו היום תדרוש לשכת התאום של הארגונים הכלכליים להחזיר את הפיקוח על מחיר המים לכנסת".
 
כזכור, פנה ברוש לשר האוצר ושר התשתיות והתריע כי למרות העובדה שהחישובים הסתיימו זה מכבר, וגובה ההפחתה המחויבת ידוע, טרם אושר ופורסם עדכון התעריף. ההוזלה המחויבת על פי החוק תחסוך לכלל הצרכנים בישראל, ובכללם משקי הבית, סכום של 375 מיליון שקל בשנה.
 
יצוין כי ב-15 בפברואר נכנס לתוקפו בסיס תעריפי החשמל החדש, הקובע הפחתה משמעותית בתעריפי החשמל.
 
שרגא ברוש לפרופ' שני: "מבדיקה שערכנו, עולה שירידת תעריפי החשמל, יחד עם הירידות בערך מדדי המרכיבים הנוספים של סל התשומות, משנים את סל התשומות בשיעור הגבוה מ-3.5%, דבר המחייב לפי חוק את עדכונם של תעריפי המים".
 
יצוין עוד כי על פי תחשיבי רשות המים, כפי שפורסמו ביום ראשון האחרון, 9.5.10, תעריפי המים אמורים לרדת ב-5%.
 
עוד מציין ברוש: "הפחתת המחיר, המגיעה לצרכנים לפי חוק, עשויה להקל ולו במעט על צרכני המים מכל המגזרים ובפרט ממגזר התעשייה, שספגו זינוק חד בתעריפי המים בינואר השנה, וצפויים לספוג עליות נוספות בתעריפים גם בהמשך".