התעשיינים נפגשו עם שגריר איחוד האמירויות

נשיא התאחדות התעשיינים במפגש מיוחד עם שגריר איחוד האמירויות בישראל: ״נפעל יחדיו בכדי לקדם שיתופי פעולה תעשייתיים וטכנולוגיים בין ישראל לאיחוד האמירויות״


13:17 ,24.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד״ר רון תומר, ויו״ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן, ערכו הבוקר מפגש מיוחד עם שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג׳ה, במסגרת אירוע של ה-Start-up nation central ביפו.

 

בכירי ההתאחדות והשגריר דיברו על הצורך ליצור קשרים עסקיים וכלכליים חזקים בין המדינות, באמצעות שיתוף פעולה תעשייתי וטכנולוגי בין איחוד האמירויות להתאחדות, משלחות הדדיות, מחקר ופיתוח ויישום של תהליכי חדשנות Industry 4.0 שפותחו בשתי המדינות בקווי הייצור, לשם העלאת הפריון התעשייתי והגדלת היקף היצוא.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״אנו גאים להוביל את קידום היחסים המסחריים והכלכליים בין ישראל ואיחוד האמירויות במטרה להוביל לפריחה ביחסי הסחר בכל האזור. סיפרתי לשגריר החדש של איחוד האמירויות, כי בשנה האחרונה פעלנו רבות בכדי להדק את הקשרים החבריים, הדיפלומטיים והכלכליים בין שתי המדינות ובין השאר חתמנו על הסכמי שת״פ MOU עם הגופים המובילים באבו דאבי ודובאי בהם לשכות המסחר והתעשייה באבו דאבי ודובאי, מרכזי ההשקעות של אבו דאבי ודובאי ועם אזור הסחר החופשי המוביל באבו דאבי קיזאד. בנוסף יצאו מטעם ההתאחדות מספר משלחות של תעשיינים ישראלים מובילים לאיחוד, במטרה ליציר קרקע לשיתוף פעולה בכל עולמות התעשייה וההייטק. ואכן כבר בשנה האחרונה ניתן לראות גידול משמעותי בהיקף הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות״.

 

יו״ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן: ״אנחנו מאמינים שהאפשרויות החדשות שנפתחו בפני תעשייני ההיי-טק באמירויות ולא פחות מכך, שיתופי פעולה ושותפויות עם הגורמים השונים באמירויות לגבי הזדמנויות במקומות שונים בעולם, הם השלב הבא בגידול והרחבת הייצוא הטכנולוגי הישראלי.

 

הקרבה הגיאוגרפית, הרצון משני הצדדים לעשות עסקים ותחושת השותפות בהקמת גשרים חדשים, הם בסיס מצוין לבנית קשרים מצוינים לטובתם וקידומם של כל הצדדים. יש רצון ונכונות אצל תעשיית ההיי-טק לבחון ולקדם את ההזדמנויות החדשות, ואיגוד ההיי-טק שמח להוביל ולהירתם למשימה זו״.

 

כיום היחסים הכלכליים עם איחוד האמירויות הולכים ומתחממים, והסחר בין ישראל לאיחוד, שלא היה קיים כלל לפני הסכמי השלום אלא רק באופן לא רשמי, עומד כיום על קרוב למיליארד שקל, ששני שליש מהם הינם יבוא לישראל וכשליש יצוא מישראל לאיחוד האמירויות.