התעשיינים: נסיגה ריאלית של 0.5% ביצוא התעשייתי ברבעון השני של ‏2007

ברבע הראשון של השנה היה גידול ריאלי של כ-6% ביצוא התעשייתי. הנסיגה הריאלית ביצוא התעשייתי ברבע השני של 2007 נגזרה כולה מענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית


00:00 ,30.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ברבע הראשון של השנה היה גידול ריאלי של כ-6% ביצוא התעשייתי. הנסיגה הריאלית ביצוא התעשייתי ברבע השני של 2007 נגזרה כולה מענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית
 
אוהד מראני: ברבע השני של 2007 חלה נסיגה ריאלית של 0.5% ביצוא התעשייתי - הסתכם בכ-8.2 מיליארד דולר; קורא לממשלה לסייע לקידום היצוא הישראלי תוך מתן תקציב של כ-460 מליון שקל למטרה זו.
 
ברבע השני של 2007 חלה נסיגה ריאלית של 0.5% ביצוא התעשייתי, (ללא יהלומים) - הסתכם בכ-8.2 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לממוצע החודשי ברבעון הקודם. כך מסר אוהד מראני, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, על סמך ניתוח שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים.
 
מראני קורא לממשלת ישראל לאמץ את מסקנות הוועדה שמינה שר התמ"ת בראשותו של דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, במטרה לעודד את היצוא ולהקצות כ-460 מיליוני שקלים, דבר שיאפשר את ישומן של ההמלצות.
 
יצוין כי ברבע הראשון של השנה היה גידול ריאלי של כ-6% ביצוא התעשייתי וברבע האחרון אשתקד גדל היצוא ב-4%.
 
מראני מציין, כי הנסיגה הריאלית ביצוא התעשייתי ברבע השני של 2007 נגזרה כולה מענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית. נסיגה זו קוזזה הודות לעלייה ריאלית חדה ביצוא בענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, לצד עליות ביצוא ענפי הטכנולוגיה העילית ובענפי הטכנולוגיה המסורתית. 
 
מניתוח ענפי שערכה התאחדות התעשיינים עולה כי יצוא ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית ירד ב-1.5% ברבע השני של השנה, זאת לאחר גידול של 12% ברבע הראשון של 2007, (מדובר בכימיקלים וזיקוק נפט (למעט תרופות), מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי).
 
עוד עולה מניתוח היצוא של התאחדות התעשיינים כי מאז תחילת השנה מסתמנת האטה בקצב התרחבות יצוא ענפי הטכנולוגיה העילית - גידול של 1% בלבד, זאת לאחר גידול של 2% ברבעון הראשון של השנה, (מדובר בענפי רכיבים אלקטרוניים ומחשבים, ציוד תקשורת, בקרה ופיקוח, כלי טיס ותרופות). האטה זו הושפעה בעיקרה מהנסיגה החדה (של 40%) ביצוא כלי הטייס, לצד נסיגה בכל ענפי האלקטרוניקה, למעט ענף התרופות. מנגד, ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית רשמו ברבע השני של השנה האצה ניכרת: גידול של 6% בקצב התרחבות היצוא. זאת לאחר גידול של 0.7% ברבע הראשון של השנה, (מדובר בענפי הכרייה, חציבה ומינרלים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת).
 
עוד עולה מניתוח התאחדות התעשיינים, כי חלה האצה קלה (גידול של 2%) ברבע השני של השנה בקצב צמיחת יצוא ענפי הטכנולוגיה המסורתית, זאת לאחר גידול של 1% ברבע הראשון של השנה (מדובר במזון ומשקאות, טקסטיל הלבשה ועור, עץ, ריהוט, נייר ודפוס).
 
מניתוח היצוא לפי יעדים גיאוגרפיים עולה כי ברבע בשני של  2007 חלה עלייה חדה (במונחים דולריים) ביצוא לארה"ב (גידול של כ-13%), לצד המשך הגידול ביצוא למדינות אסיה (גידול של כ-6%), ולמדינות האיחוד האירופי (גידול של כ-3%). מנגד, חלה נסיגה דולרית משמעותית (כ-15.5%) ביצוא ליתר מדינות העולם.