התעשיינים: ניתן היה למתן את העלאת תעריפי החשמל

התאחדות התעשיינים על העלאת תעריף החשמל: ״שמחים שבעקבות מאמצנו העלייה הופחתה, אך ניתן וצריך למתן אותה יותר״. בהתאחדות מזהירים: ״רשות החשמל עלולה להקפיץ את התעריף ב-10% בתחילת 2023. לא ניתן לכך יד״


09:35 ,28.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים מסרה אתמול בתגובה להחלטתה של רשות החשמל להעלות את התעריף: ״אנו שמחים שהמאבק שניהלנו להפחתת העלייה בתעריף החשמל נשא פירות, ושהרשות החליטה להפחית את ההעלאה מ-20.85% במקור, לכ-8.6%. זהו צעד בכיוון הנכון אבל ניתן וצריך למתן את העלייה יותר כי מי שייפגע הם בעיקר השכבות החלשות והעסקים הקטנים והבינוניים. יש לציין שאנו סבורים כי גם העלאה של תעריף החשמל ב- 8.6% הנה העלאה גבוהה מדי, וניתן היה להעלות רק ב-4.6% לצרכנים ביתיים ובכ-5% לעסקים. גם על פי התרחיש המחמיר ביותר, לפיו תחנת הכוח אשכול תימכר רק ב-4 מיליארד שקל במקום 6 מיליארד שקל, ניתן למתן את העלאת התעריפים לצרכנים הביתיים מ-8.6% ל- 6.5%.

 

מהתאחדות התעשיינים נמסר עוד כי ״לא ברור מה רשות החשמל מתכוונת לעשות עם ׳בור תקציבי׳ של 2.64 מיליארד שקל - הפער בין העלות המוכרת 28.81 מיליארד, לעלות אשר אנו מכירים במסגרת השימוע בהיקף 26.17 מיליארד - שנוצר לאחר שהרשות לא קיבלה את המתווה שהצענו, ושהיה מכסה את כל העלות העודפת. לאור כך אנו סבורים כי זה רחוק מלהיות הסוף. על פי הערכתנו, רשות החשמל תרצה שוב להקפיץ את התעריף ב-10% בתחילת 2023, ואנו מודיעים כבר עכשיו כי לא ניתן לכך יד. לא נסכים לכל העלאה נוספת של תעריף החשמל״.