התעשיינים: נחתם הסכם הכולל העמדת אשראי בתנאים מועדפים

התאחדות התעשיינים ובנק אוצר החייל יעמידו הלוואות לחברי התאחדות התעשיינים בהיקף של עד 320 מיליון שקל בתנאים ייחודיים


00:00 ,30.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים ובנק אוצר החייל יעמידו הלוואות לחברי התאחדות התעשיינים בהיקף של עד 320 מיליון שקל בתנאים ייחודיים
 
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מנכ"ל בנק אוצר החייל, ישראל טראו, וארנון מרקוס, יו"ר הקרן ההדדית של התעשיינים, חתמו היום על הסדר הכולל העמדת אשראי בתנאים מועדפים לתעשיינים חברי התאחדות התעשיינים.
 
בעקבות מצוקת האשראי במשק הוחלט להפעיל קרן ייחודית שתאפשר לחברי התאחדות התעשיינים באמצעות הקרן ההדדית של התעשיינים, לתת הלוואות בתנאים ובהיקפים כדלקמן: הלוואות במסגרת המדינה למפעלים בינוניים; בהסדר עם בנק אוצר החייל, ערבות של הקרן ההדדית של התעשיינים  בהיקף של 20% לטובת הלוואות שיאושרו לחברי התאחדות התעשיינים.
 
משמעות הטבה זו הינה כי התעשיין הלווה במסגרת הלוואות המדינה לא יידרש להעמיד בטחונות מטריאלים. ההלוואה הינה ל-5 שנים עם גרייס ל-11 חודשים.
 
מדובר בהלוואה המיועדת למפעלים שמחזורם השנתי הוא מ-22 מיליון שקל ועד 100 מיליון שקל, הזכאים לקבל הלוואות במסגרת האשראי שהועמד לבנקים על ידי המדינה (קרן הסיוע לעסקים בינוניים). גובה ההלוואה לא יעלה על 8 מיליון שקל או עד חודש מחזור. הקרן תתחיל לפעול מיד עם הפעלת הקרן מטעם המדינה. היקף ההלוואות המתוכנן - 200 מיליון שקל.
 
הלוואות למפעלים קטנים: הקרן ההדדית של התעשיינים, הפועלת במשותף עם קרן קורת ובנק אוצר החייל ומעמידה הלוואות ל-5 שנים עם בטחונות מטריאלים של 25% בלבד של התעשיין הלווה.
 
ההלוואה הינה ל-5 שנים עם אפשרות לגרייס לחצי שנה, בתנאי פריים פלוס 1.4% לשנה. הקרן פועלת מזה יותר מחצי שנה ועשרות תעשיינים חברי התאחדות התעשיינים קיבלו הלוואות בגובה של עד 600 אלף שקל כל אחד.
 
הקרן מיועדת למפעלים שהמחזור השנתי שלהם הוא לא יותר מ-40 מיליון שקל. היקף ההלוואות המתוכנן - 120 מיליון שקל.
 
בטקס החגיגי שהתקיים היום בבנק אוצר החייל הדגישו שרגא ברוש וישראל טראו כי מטרת הקרן המשותפת היא להקל על מצוקת האשראי של המפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים, תוך הענקת תנאים ייחודיים ללווים.
 
ישראל טראו, מנכ"ל בנק אוצר החייל, אמר כי שיתוף הפעולה עם התאחדות התעשיינים הינו נדבך נוסף באסטרטגיה של הבנק להעמיק את אחיזתו בקרב העסקים הקטנים והבינוניים. המשמעות הלכה למעשה היא קרן נוספת לקרן שמעמידה המדינה לחברי הקרן ההדדית של התעשיינים.