התעשיינים מתנגדים לתוכנית האוצר להטיל באופן עקיף מס נוסף על המעסיקים

ברוש: לגנוז תוכנית משרד האוצר להטיל באופן עקיף מס נוסף על המעסיקים. מציע להעלות שווי השימוש ברכב צמוד לעובדים. מעריך כי התעשייה תשלם תוספת שנתית של כ-140 מיליון שקל


00:00 ,11.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוש: לגנוז תוכנית משרד האוצר להטיל באופן עקיף מס נוסף על המעסיקים. מציע להעלות שווי השימוש ברכב צמוד לעובדים. מעריך כי התעשייה תשלם תוספת שנתית של כ-140 מיליון שקל 
 
התאחדות התעשיינים מתנגדת לתוכנית האוצר להטיל באופן עקיף מס נוסף על המעסיקים, זאת באמצעות העלאת שווי השימוש ברכב צמוד לשכירים המקבלים רכב מהמעביד. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
במכתב לשר האוצר אברהם הירשזון מבקש ברוש לגנוז תוכנית זו, שכן הדבר עומד בניגוד למדיניות המוצהרת של משרד האוצר להפחתת המס על עבודה. האוצר, כידוע, מתכוון להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד בכ-3,000 שקל בחודש לשכירים המקבלים רכב מהחברה.
 
אברהם פינקלשטיין, סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת אסם, מסר להתאחדות התעשיינים כי אם תתממש תוכנית האוצר, המשמעות הינה הגדלת העלות לקבוצת אסם בכ-9 מיליון שקל בשנה, והעובדים עצמם יצטרכו אף הם לשלם 9 מיליון שקל נוספים בשנה. הוא הוסיף כי בקבוצת אסם כ-500 רכבים כאשר מרביתם הגדול מיועד לאנשי מכירות.
 
קובי רבינוביץ, סמנכ"ל למשאבי אנוש של חברת נשר, מסר להתאחדות התעשיינים כי מדובר בתוספת עלות לחברת נשר שתנוע בין 2.5 מיליון שקל, ל-5.5 מיליון שקל בשנה. הוא ציין כי לחברת נשר 110 רכבים אותם מגלמת החברה וכן 180 רכבים שהם בליסינג תפעולי של העובדים והם אינם מגולמים ע"י החברה. הוא הוסיף כי הרכבים משמשים הן את אנשי המכירות והן את המנהלים לצורכי עבודה בשטח.
 
שמואל שילוח, סמנכ"ל משאבי אנוש של חברת טמפו משקאות קלים, מסר להתאחדות התעשיינים כי באם אכן יועלה שווי השימוש ברכב צמוד, יביא הדבר, להערכתו, לתוספת עלות שנתית של 2 מיליון שקל לחברה. לדבריו, מדובר בכ-120 כלי רכב של החברה אשר לא ניתן לוותר עליהם והם משמשים לצורכי מכירות, שירות ושיווק. 
 
ברוש מעריך כי התוספת השנתית הצפויה לעלות העבודה לתעשייה תגיע לכ-140 מיליון שקל. למגזר העסקי כולו נאמדת התוספת השנתית בכ-430 מיליון שקל, זאת בשל העובדה כי חלק מהמעסיקים נוהגים כיום לגלם את שווי הרכב הצמוד. כך למשל, בדרגת מס שולי של 36% המשמעות למעסיק שמשלם את הזקיפה הינה תוספת חודשית של כ-2,900 שקל לעלות העבודה של העובד, דהיינו כ-34,800 לשנה.
 
ברוש מדגיש כי העלאת שווי השימוש ברכב צמוד תטיל מס כבד על השכירים המקבלים רכב מהמעביד ללא גילום. מדובר במס הנאמד ב-17,280 שקל בממוצע לעובד לשנה.
 
ברוש הביע חשש כי מעסיקים שעד כה לא נהגו לגלם את שווי זקיפת ההטבה, יידרשו ע"י עובדיהם לגילום תוספת המס כפיצוי על הגזירה הכלכלית אותה מתכנן האוצר.
 
סך הגידול הצפוי בהכנסות המדינה לשנה באם יצא לפועל מהלך זה, נאמד בכ-800  מיליון שקל, כאשר כשני שלישים מזה נובעים מהמגזר העסקי בלבד. יצויין, בחלק גדול מהמקרים, הרכב שניתן לעובד על ידי המעסיק בא לשרת את צורכי העבודה ואינו ניתן כתחליף שכר. לפיכך, אין מקום להעלאה נוספת בשווי השימוש ברכב.