התעשיינים מתנגדים לכוונת האוצר להפחית התמיכה במשק המים לשנת 2008

משרד האוצר מציע להפחית את תקציב התמיכות הממשלתיות במשק המים ב-415 מיליון שקל. טוענים: תעריפי המים לתעשייה יעלו ב-20% ומאות מפעלי תעשייה יצטרכו לשלם 55 מיליון שקל נוספים בשנה על מים


00:00 ,11.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד האוצר מציע להפחית את תקציב התמיכות הממשלתיות במשק המים ב-415 מיליון שקל. טוענים: תעריפי המים לתעשייה יעלו ב-20% ומאות מפעלי תעשייה יצטרכו לשלם 55 מיליון שקל נוספים בשנה על מים
 
התאחדות התעשיינים מתנגדת להצעת האוצר להפחית את תקציב התמיכות הממשלתיות במשק המים לשנת 2008 ב-415 מיליון שקל. כך טוען יהודה (יודקה) שגב, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.
 
לדבריו, על בסיס הפחתת התקציב, החליטה רשות המים לייקר את תעריפי המים לתעשייה ב-20%, ומאות מפעלי תעשייה, ובהם מפעלי טקסטיל ומזון רבים ייאלצו לשלם תוספת שנתית של 55 מיליון שקל.
 
שגב מציין כי העלאת תעריפי המים לתעשייה הפכה כבר לגזירה קבועה בהצעות התקציב ובתוכניות הכלכליות השונות - מתחילת 2002 עלו תעריפי המים לתעשייה ב-60%.
 
בנוסף לכך, מנכ"ל התאחדות התעשיינים מחה בפני פרופ' אורי שני, מנהל הרשות הממשלתית למים וביוב, על הדרך בה התקבלה ההחלטה על העלאת התעריפים.
 
לדברי שגב הצעת ההחלטה אינה מפרטת על בסיס אלו שיקולים ונתונים כלכליים וחשבונאיים נקבע שיעור השינוי.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים ביקש ממנהל הרשות למים ולביוב לדחות את כניסתה לתוקף של הצעת ההחלטה עד למתן שקיפות מלאה ופרסום הנתונים העומדים בבסיסה, זאת על מנת לאפשר להתאחדות התעשיינים ולגופים הציבוריים האחרים להגיב בהתאם.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים מציין, כי המגזר התעשייתי הוא המגזר היעיל ביותר בצריכת מים בישראל, ואין מקום וצורך להעלות את מחירי המים המסופקים לו כדי להביא להתייעלות בשימוש במים. לדבריו צריכת המים בתעשייה כיום הינה קשיחה וכל העלאת תעריפי המים כמוה כמס על צריכת המים בתעשייה.
 
שגב הוסיף כי התעשייה השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים לחיסכון במים שפירים, כתוצאה מכך, חלה ירידה בצריכת כמות המים השפירים במפעלים והתעשייה צורכת כיום רק כ-6% מכמות המים השפירים בישראל. במקביל, חל גידול בצריכת מים נחותים כתחליף למים שפירים וישנה יציבות בצריכת המים הכוללת בתעשייה. לדברי שגב, הצורך במים המותפלים אינו נובע מגידול בביקוש במגזר התעשייתי, אלא ממגזרים אחרים.
 
לדברי שגב, העלאת תעריפי המים לתעשייה מצטרפת לשורה ארוכה של עליות במחירי התשומות לתעשייה שחלו בשנה האחרונה: עלייה של כ-60% במחירי הדלקים לתעשייה ושל 20% במחירי החשמל. מנכ"ל התאחדות התעשיינים הדגיש כי הגידול בנטל העלויות פוגע באופן קשה בכושר התחרות של התעשייה הישראלית.