התעשיינים מתנגדים להטלת מס נוסף על המעסיקים

שרגא ברוש: האוצר מתכוון להטיל מס באופן עקיף באמצעות העלאת שווי השימוש ברכב צמוד לעובדים. מעריך כי המגזר העסקי ישלם תוספת שנתית של כ-430 מיליון ₪


00:00 ,28.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש: האוצר מתכוון להטיל מס באופן עקיף באמצעות העלאת שווי השימוש ברכב צמוד לעובדים. מעריך כי המגזר העסקי ישלם תוספת שנתית של כ-430 מיליון ₪
 
התאחדות התעשיינים מתנגדת לכוונת האוצר להטיל באופן עקיף מס נוסף על המעסיקים, זאת באמצעות העלאת שווי השימוש ברכב צמוד לשכירים המקבלים רכב מהמעביד. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. הדבר גם עומד בסתירה למדיניותו המוצהרת של האוצר להפחית את המסים על עבודה.
 
האוצר מתכוון להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד בכ-3,000 שקל בחודש לשכירים המקבלים רכב מהחברה.
 
ברוש מעריך כי התוספת השנתית הצפויה לעלות העבודה למגזר העסקי כולו נאמדת בכ-430 מיליון שקל, מתוכם תוספת עלות של 140 מיליון שקל בשנה לתעשייה. זאת בשל העובדה כי, חלק מהמעסיקים נוהגים כיום לגלם את שווי הרכב הצמוד. כך למשל, בדרגת מס שולי של 36% המשמעות למעסיק המגלם את שווי הרכב הצמוד הנה תוספת חודשית של 2,900 שקל לעלות העבודה של העובד.
 
ברוש מדגיש כי העלאת שווי השימוש ברכב צמוד תטיל מס כבד על השכירים המקבלים רכב מהמעביד ללא גילום. מדובר במס הנאמד ב-17,280 שקל בממוצע לעובד לשנה.
 
ברוש הביע חשש כי מעסיקים שעד כה לא נהגו לגלם את שווי זקיפת ההטבה, יידרשו ע"י עובדיהם לגילום תוספת המס כפיצוי על הגזירה הכלכלית אותה מתכנן האוצר.
 
יציי, כי סה"כ הגידול הצפוי בהכנסות המדינה לשנה באם יצא לפועל מהלך זה, נאמד בכ-800 מיליון שקל,  כאשר כשני שלישים מזה נובעים מהמגזר העסקי בלבד.
 
בחלק גדול מהמקרים, ובמיוחד בתעשייה, הרכב שניתן לעובד ע"י המעסיק בא לשרת את צורכי העבודה ואינו ניתן כתחליף שכר. לפיכך, טוענים התעשיינים, אין מקום להעלאה נוספת בשווי השימוש ברכב.