התעשיינים: משרד הביטחון מפרסם מכרזי טקסטיל ללא דרישות איכות

יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים טוען כי מכרזים אלה פוגעים בענף הטקסטיל בארץ ומעודדים יבוא סחורה זולה מסין


00:00 ,22.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים טוען כי מכרזים אלה פוגעים בענף הטקסטיל בארץ ומעודדים יבוא סחורה זולה מסין
 
רמזי גבאי: משרד הביטחון ממשיך להתל ביצרני הטקסטיל הצבאי - מפרסם מכרז לאספקת 6,550 תיקי גב ו-1,200 תיקים לחיילות ללא דרישות איכות כדי שיבואן מסין "יקטוף את הפירות"; טוען - אם החששות יתאמתו, 30 אלף שעות עבודה יסופקו לפועל הסיני.
 
יצרני הטקסטיל הצבאי חוששים כי משרד הביטחון ממשיך להתל בהם בכך שהוא מפרסם בימים אלה מכרז לאספקת 6,550 תיקי גב ו-1,200 תיקים לחיילות ללא דרישות איכות (רמת ביקורת X), כדי שבסופו של דבר יבואן מסין "יקטוף את הפירות". כך טוען  רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אופיס טקסטיל.
 
רמזי מציין כי אם החששות תתאמתנה, המשמעות המיידית היא ש-30 אלף שעות עבודה יסופקו לפועל הסיני במקום לעובד הטקסטיל הישראלי, עם כל המשמעויות הנובעות מכך.
 
אי אפשר להתחרות ביבוא הסין, טוען רמזי, שכן התחרות אינה הוגנת ואינה נעשית בתנאים שווים - הן מבחינת השכר המשולם לעובד הטקסטיל הישראלי, הגבוה פי 20 לערך מהשכר המשולם לסיני; הן מבחינת תנאי העבודה והתנאים הסוציאליים והן מבחינת איכות המוצר שהוא טוב לעין ערוך מזה המיוצר בסין.
 
יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מתריע כי אם מצב זה יימשך ומשרדים וחברות ממשלתיות וציבוריות יגרמו לכך שבמכרזים בתחום הטקסטיל, כמו גם בענפי תעשייה אחרים, יזכו בסופו של דבר, חברות ויבואנים מחו"ל – כוח האדם בתעשיית הטקסטיל והאופנה בארץ ימשיך ויצטמצם.
 
רמזי מזכיר כי כוח האדם בענף הטקסטיל והאופנה צומצם ב-11 השנים האחרונות (משנת 95') בכ-60%, דהיינו בכ-29 אלף איש, וכי כיום מועסקים בתעשיית הטקסטיל בארץ כ-18,900 עובדים.