התעשיינים: מצב התעשייה – הגרוע ביותר ב-6.5 השנים האחרונות

ברבעון השלישי של השנה נרשמה נסיגה של 1.9% בצמיחת התעשייה עם ירידה של 12% בתפוקת ענף הכימיה. יתר ענפי התעשייה רשמו קיפאון בתפוקתם


00:00 ,01.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ברבעון השלישי של השנה נרשמה נסיגה של 1.9% בצמיחת התעשייה עם ירידה של 12% בתפוקת ענף הכימיה. יתר ענפי התעשייה רשמו קיפאון בתפוקתם
 
מצב התעשייה ברבעון השלישי של השנה הינו הגרוע ביותר בשש וחצי השנים האחרונות. מדובר בנסיגה חדה של 1.9% ביצור התעשייתי לעומת הרבעון הקודם, זאת לאחר גידול של 1.8% ברבע השני של השנה וגידול מהיר ביותר של כ-4% ברבע הראשון של 2008. כך מסר רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על ניתוח חודשי שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.
 
מהניתוח עולה כי הנסיגה ברבע השלישי של השנה נגזרה ברובה המכריע מנסיגה משמעותית של 12% בתפוקת ענף הכימיה. מנגד, יתר ענפי התעשייה רשמו קיפאון בתפוקתם.
 
בתוך כך, נרשמה נסיגה חדה של 8% בתפוקת ענפי הגומי והפלסטיק; נסיגה של 4% בתפוקת ענפי המכונות והציוד; נסיגה של 2.5% בענף הרכיבים האלקטרונים ונסיגה של 1% נרשמה בתפוקת ענפי המתכת, הטקסטיל וההלבשה. מנגד, נרשם גידול של 2% ביתר ענפי האלקטרוניקה (ללא ענף הרכיבים האלקטרוניים), לצד גידול מתון של 1% בענף המזון.
 
עוד מתברר מניתוח התאחדות התעשיינים כי 400 עובדים פוטרו מענפי התעשייה המסורתית והמעורבת-עילית, לרבות מענפי הטקסטיל, הרכיבים אלקטרוניים, ציוד תקשורת אלקטרוני, העץ והריהוט, הגומי ופלסטיק, המתכת בסיסית, המינרלים אל-מתכתיים ותכשיטים, (פיטורים אלו התרחשו טרם ההחרפה בעוצמת המשבר הכלכלי). מנגד, נקלטו 400 עובדים חדשים בענפי הטכנולוגיה העילית כאשר בסך הכל ברבע השלישי של השנה נרשם קיפאון במצבת העובדים בתעשייה.
 
גינל מציין כי ברבע השלישי של השנה חלה נסיגה חדה של 2% בפריון העבודה בתעשייה. לדבריו, ירידה זו נובעת בעיקרה מהנסיגה בתפוקת התעשייה בתקופה זו.
 
עוד מתברר, כי ברבע השלישי של השנה שרר קיפאון במספר הכולל של שעות העבודה בתעשייה.
 
גינל מציין, כי הנסיגה בפריון העבודה בחודשים הנסקרים, נגזרה ברובה מנסיגה חדה של 6.6% בפריון ענפי הטכנולוגיה העילית, לצד נסיגה נוספת של 1.5% בפריון ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית.