התעשיינים מפיקים לקחים מהמלחמה: קוראים לממשלה להקים רשות לאומית לשעת חירום

בין המלצות הוועדה: הוצאת צווי ריתוק בעת חירום לכל העובדים בנמלים וברכבת ישראל והכרזה עליהם כמפעלים קיומיים; ההמלצות הועברו לוועדת וינוגרד כדי שיכללו בין מסקנותיה


00:00 ,16.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בין המלצות הוועדה: הוצאת צווי ריתוק בעת חירום לכל העובדים בנמלים וברכבת ישראל והכרזה עליהם כמפעלים קיומיים; ההמלצות הועברו לוועדת וינוגרד כדי שיכללו בין מסקנותיה
 
נשיאות התאחדות התעשיינים בראשותו של שרגא ברוש אימצה אתמול לאחר דיון את מסקנות הוועדה ללקחי מלחמה של התאחדות התעשיינים והעבירה את הדו"ח לוועדת וינוגרד, על מנת שזו תעיין בדו"ח ותכלול אותו בין מסקנותיה.
 
יצוין כי בעקבות מלחמת לבנון השנייה הקים נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ועדה בראשותו של התעשיין יוסף ברנע אשר מטרתה להפיק לקחים לקראת מצב של מלחמה עתידית בכל הנוגע למוכנות התעשייה, זאת כדי לאפשר פעילות מרבית של התעשייה בשעת חירום.
 
הוועדה עבדה במשך כ-6 חודשים, תחקרה תעשיינים רבים והציגה אתמול את עיקרי המסקנות וההמלצות בפני נשיאות התאחדות התעשיינים, שכאמור אימצה אותם.
 
בין ההמלצות הנוגעות למשרד הביטחון - צה"ל פיקוד העורף:
 
לקבוע סטנדרטים ברורים למיגון המפעלים ולפרסם מפרט ברור למפעלים.
לאשר תכניות מיגון לחומרים מסוכנים, שבסמיכות קרובה לריכוזי אוכלוסיה, לרבות מלאים בזמן חירום.
 
בין ההמלצות הנוגעות למשרד התחבורה - רשות הנמלים ורכבת ישראל:
 
הוצאת צווי ריתוק בעת חירום לכל עובדי הנמלים ורכבת ישראל וכן להכריז על נמלי ישראל ורכבת ישראל "כמפעלים קיומיים", להקצות מסופי חירום מחוץ לנמלים. כמו כן לפרסם הוראת שעה הקובעת תור תפעולי מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל כדי לחסוך בהוצאות.
 
בין ההמלצות הנוגעות למשרד התמ"ת:
 
לאפשר למפעלים להעסיק עובדים באופן גמיש, תוך כדי המלחמה ולאחריה.
בעת חירום - לאפשר, במפעלים קיומים וחיוניים, עבודה בשבת, לרבות בנמלים.
 
בין ההמלצות הנוגעות למשרד האוצר - רשויות המסים:
 
על המדינה לדאוג לכיסוי ביטוחי להובלת מטענים.
להפעיל מיידית קרן לסיוע למפעלים קטנים ובינוניים, שתסייע בתזרים מזומנים.