התעשיינים מעריכים: עלייה של כ-80% במכירות המצעים וכלי המיטה לעומת הממוצע השנתי לכבוד פסח

רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מעריך: עלייה של כ-10% לעומת פסח הקודם. מעריך כי המכירות תסתכמנה בכ-62 מיליון שקל


00:00 ,04.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מעריך: עלייה של כ-10% לעומת פסח הקודם. מעריך כי המכירות תסתכמנה בכ-62 מיליון שקל
 
מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מתברר כי מכירות המצעים וכלי מיטה מתוצרת כחול-לבן גבוהות ערב החג בכ-80% מהממוצע השנתי, וב-10% לעומת הפסח הקודם. המכירות תסתכמנה להערכתם בכ-62 מיליוני שקלים, במחירים לצרכן.
 
רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים שמסר על כך, ציין כי ערב הפסח נמכרים מצעים וכלי מיטה מתוצרת כחול-לבן במחיר של 150 ₪ לסט זוגי בהרכב של 50% כותנה ו-50% פוליאסטר ועד ל-500 ₪ לסט זוגי סאטן 100% כותנה סרוקה יוקרתי, הכוללים ציפה ,סדין למיטה ושתי ציפיות. המחירים של מצעים וכלי מיטה לא השתנו לעומת ערב החג הקודם.
 
מדיווחי הרשתות המובילות בתחום אופנת כלי הבית, ורדינון ,גולף ודארלן מתברר כי הושקעו לקראת קולקציית פסח 2006 מאות אלפי שקלים בעיצובים חדשים. גבאי ציין שלצערו עדיין מגיעים לארץ כלי מיטה באיכות ירודה מאוד העשויים מ 100% פוליאסטר המשווקים לקהל הרחב תחת השם "מיקרופייבר".
 
יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים הוסיף כי במסגרת מכירת מפות שולחן תוצרת כחול-לבן מדווחים היצרנים על גידול במכירות ערב החג של כ-15%, לעומת פסח תשס"ה. מכירות המפות מתוצרת הארץ תסתכמנה להערכתו ערב פסח השנה בכ-15 מיליוני שקלים.
 
עוד מתברר כי יבוא המפות מארצות שלישיות ומאירופה גדל בשנה האחרונה ב-40%, במיוחד מסין מהודו. זאת בשל היבוא הפתוח, עליו החליטה ממשלת ישראל, המכה קשות בתעשייה המקומית. ערב פסח השנה בולטת התופעה של צריכה מוגברת למפות פוליאסטר פישתן או פוליאסטר כותנה. המפות הינן בצבעים בורדו / זהב ובצבעי כתום, טורקיז, וצבעי הפסטל למיניהם.