התעשיינים: מכירות מזון מעובד ערב החג - 1.5 מיליארד שקל

מדובר בגידול של כ-10% לעומת הפסח הקודם. הקניות רוכזו בעיקר במרכולים הגדולים בשבוע האחרון שלפני החג ובמיוחד בשלושת הימים האחרונים


00:00 ,17.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בגידול של כ-10% לעומת הפסח הקודם. הקניות רוכזו בעיקר במרכולים הגדולים בשבוע האחרון שלפני החג ובמיוחד בשלושת הימים האחרונים
 
עם ישראל יאכל בחג הפסח (במהלך שבעת ימי החג) מוצרי מזון מעובד, בסכום של כ-1.5 מיליארדי שקלים, המהווה גידול של כ-10% לעומת הפסח הקודם. כך מסרה התאחדות התעשיינים על סמך בדיקה בקרב היצרנים.
 
התאחדות התעשיינים מציינת כי המגמה שהחלה לפני מספר שנים של ריכוז קניות מוצרי מזון מעובד, סמוך מאוד לחג, נמשכת גם ערב פסח תשס"ח. הקניות רוכזו בעיקר במרכולים הגדולים בשבוע האחרון שלפני החג ובמיוחד בשלושת הימים האחרונים.
 
מבדיקת התאחדות התעשיינים מתברר כי בענף היינות והמשקאות החריפים חל גידול של כ-10% במכירות לעומת הפסח אשתקד. 
 
בענף המצות, חל גידול של כ-10% לעומת הפסח אשתקד.
 
בענף המשקאות הקלים, מדווחים היצרנים על גידול של כ-15% - 10% במכירות ערב החג השנה לעומת הפסח הקודם.
 
בענף הממתקים והשוקולד נרשם גידול של 9% - 13% במכירות ערב החג, לעומת הפסח הקודם.
 
בענף מוצרי בשר מעובד המכירות ערב פסח השנה גדלו ב-5% - 7% ביחס לפסח הקודם.
 
במכירות מוצרי הירקות הקפואים, נרשמה ערב פסח עלייה של כ-7% - 5% לעומת החג  אשתקד.
 
בענף הגלידות, חל גידול של כ-15% במכירות לעומת הפסח הקודם. 
 
בשנת 2007 הסתכמו מכירות ענף המזון בכ-50 מיליארד שקל.