התעשיינים מזהירים מפני צמצום הזמנות של טנק המרכבה

מנתונים עולה כי השנה יגדל יצוא מערכות טנק מרכבה בכ-10%. יהודה היימן מהתאחדות התעשיינים מזהיר כי כל צמצום בהזמנות יביא בשלב ראשון לסגירתם של כ-20 מפעלים ולפיטוריהם של כ-2,000 עובדים


00:00 ,14.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתונים עולה כי השנה יגדל יצוא מערכות טנק מרכבה בכ-10%. יהודה היימן מההתאחדות מזהיר כי כל צמצום בהזמנות יביא בשלב ראשון לסגירתם של כ-20 מפעלים ולפיטוריהם של כ-2,000 עובדים
 
השנה יגדל יצוא מערכות טנק המרכבה בכ-10% ויסתכם בכ-310 מיליוני דולרים, בשנת 2007 צפוי גידול נוסף של 20% ויגיע לכדי 370 מיליוני דולרים. כך מעריך יהודה היימן, מנהל איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים המרכז את הנושא, בהסתכמו על נתונים מעודכנים.
 
היימן ציין כי כבר כיום מצוי קצב הייצור של טנק המרכבה על הקו האדום. הוא הזהיר, כי כל צמצום בהזמנות יביא בשלב ראשון לסגירתם של כ-20 מפעלים ולפיטוריהם של כ-2,000 עובדים, רובם בפריפריה. כן יביא הדבר לבריחת מדענים ולשיתוק המחקר והפיתוח של אמצעי מיגון חדישים ולפגיעה קשה ביצוא.
 
משיחות עם גורמי צבא בכירים עולה כי בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה ובעקבות האיומים מולם ניצבת ישראל כיום, טוענים גורמי צבא בכירים כי יש לשדרג, תוך שני עשורים, כ-40% מסד"כ הטנקים הישנים של צה"ל לטנקי מרכבה סימן 4. הכוונה להחליף מדי שנה 2%-3% מסד"כ הטנקים, בטנקים חדישים וממוגנים יותר.
 
במקביל, טוענים גורמי הצבא הבכירים כי יש להגדיל את תקציבי הפיתוח והמחקר למימוש רעיונות חדשים. לטענתם, לקחי המלחמה בצפון מוכיחים, כי טנקי המרכבה המתקדמים עמידים בפני מרבית טילי הנ"ט המשתפרים כל הזמן, ולכן על צה"ל להמשיך ולהצטייד בטנקים החדישים ואף להגדיל את שיעור ההסבה של טנקי המרכבה  הישנים, זאת כדי שלא נמצא את עצמנו במערכה הבאה במצב קשה יותר מזה שהיה בלבנון.