התעשיינים לשר האוצר: דחה תשלומי המסים לעסקים במרחק של עד 80 ק״מ מרצועת עזה

התאחדות התעשיינים פועלת בנוסף מול אלוף פיקוד העורף כדי לאפשר את פתיחתם של חברות תעשייה בדרום הארץ שממוגנות מפני ירי טילים. עלות הנזק למשק מסגירת חברות התעשייה בדרום נאמדת בכ-92 מיליון שקל ליום


09:54 ,14.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, פנה לשר האוצר בבקשה לדחות את תשלומי המסים לעסקים במרחק של עד 80 ק״מ מרצועת עזה.

 

נשיא ההתאחדות פנה אתמול לשר האוצר כחלון והדגיש כי חברות תעשייה ועסקים רבים ספגו ועדיין סופגים הפסדים רבים בשל הנחיות פיקוד העורף, הפסקות עבודה תכופות, היעדרויות עובדים וסגירת מוסדות לימוד. בשל כך ביקש ברוש את דחיית תשלומי המסים של אותם עסקים.

 

״מלבד הסיכון הקיומי והחשש לביטחון העובדים, נגרם נזק רב לעסקים ולתעשייה בכל דרום הארץ״, כתב ברוש לשר כחלון, ״ברור לכל כי המצב הביטחוני לא מאפשר קיום עסקים סדיר״. ברוש הוסיף כי ״מפעלי תעשייה ועסקים אחרים ספגו ועדיין סופגים הפסדים רבים בשל הנחיות פיקוד העורף, הפסקות עבודה תכופות, היעדרויות עובדים וסגירת מוסדות כגון מוסדות לימוד״.

 

עוד נמסר התאחדות התעשיינים כי היא פועלת מול אלוף פיקוד העורף כדי לאפשר את פתיחתם של חברות תעשייה בדרום הארץ שממוגנות מפני ירי טילים. המטה המיוחד שהקימה ההתאחדות בשל המצב הביטחוני קלט למעלה מ-100 בקשות של חברות המעסיקות למעלה מ-10,000 עובדים ומושבתים מעבודה זה היום השני.  

 

מהתאחדות התעשיינים נמסר כי חברות אלו השקיעו מיליוני שקלים במתקני התרעה ומיגון שיאפשרו את העבודה בדיוק במצבים מסוג זה ואף כי עובדים רבים מבקשים להגיע למקום עבודתם. יצוין כי עלות הנזק למשק מסגירת חברות התעשייה בדרום נאמדת בכ-92 מיליון שקל ליום.

 

הבוקר נפתחו לפעילות כ-66% מחברות התעשייה בדרום שהיו סגורות מאז יום ג׳ (כלל חברות התעשייה למעט אלו שממוקמות באשקלון ובעוטף עזה).

 

עד כה, מתחילת הלחימה, הגיעו לחדר המצב של התאחדות התעשיינים יותר מ-1,000 פניות של חברות תעשייה. עיקר הפניות עוסקות בקבלת מעמד של מפעל חיוני, פיצויים בגין שכר עובדים, מועדים ואזורים בהם ניתן לחזור לעבודה, מעבר עובדים בצירים חסומים, שינוע חומרים מסוכנים ועוד.

 

התאחדות התעשיינים ממשיכה להפעיל את חדר המצב בראשות מנהל מרחב הדרום בהתאחדות, אביב חצבני, במספר הטלפון 08-6466705.