התעשיינים: לקראת הפסח עלייה של 70% במכירות מצעים וכלי מיטה

מדובר בעלייה של 10% לעומת פסח הקודם. בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי המכירות יסתכמו בכ-60 מיליוני שקלים. המחירים של מצעים וכלי מיטה לא השתנו לעומת ערב החג הקודם


00:00 ,19.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בעלייה של 10% לעומת פסח הקודם. בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי המכירות יסתכמו בכ-60 מיליוני שקלים. המחירים של מצעים וכלי מיטה לא השתנו לעומת ערב החג הקודם
 
עדי ליבנה מעריך: עלייה של כ-70% במכירות המצעים וכלי מיטה לעומת הממוצע השנתי ושל 10% לעומת פסח הקודם; המכירות יסתכמו בכ-60 מיליוני שקלים.
 
הישראלים אוהבים לחדש בפסח מצעים, כלי מיטה ומפות שולחן. מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מתברר כי מכירות המצעים וכלי מיטה מתוצרת כחול לבן גבוהות ערב החג בכ-70% מהממוצע השנתי, וב- 10% לעומת הפסח הקודם. המכירות יסתכמו בכ-60 מיליוני שקלים במחירים לצרכן.
 
עדי ליבנה, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשייניםשמסר על כך ציין כי ערב הפסח נמכרים מצעים וכלי מיטה מתוצרת כחול לבן במחיר של 199 שקל לסט זוגי בהרכב של 50% כותנה ו-50% פוליאסטר ועד ל-579 שקל לסט זוגי סאטן 100% כותנה סרוקה יוקרתי, הכוללים ציפה, סדין למיטה ושתי ציפיות. המחירים של מצעים וכלי מיטה לא השתנו לעומת ערב החג הקודם.
 
מדיווחי הרשתות המובילות בתחום אופנת טקסטיל הבית - גולף, המשביר לצרכן וורדינון, מתברר כי הושקעו לקראת קולקציית פסח 2007 מאות אלפי שקלים בעיצובים חדשים ויותר מ-100 עיצובים חדשים מוצעים לצרכן.
 
ליבנה מציין כי את התוצרת הישראלית ניתן למצוא גם ברשתות מובחרות ברחבי העולם לדוגמא הרודס באנגליה ובלומינגדיילס בארה"ב.
 
ליבנה מציין שלצערו עדיין מגיעים לארץ מדרום-מזרח אסיה (סין, הודו וכו') כלי מיטה באיכות ירודה מאוד העשויים מ 100% סיבים לא טבעיים (פוליאסטר) המשווקים לקהל הרחב תחת השם "מיקרופייבר".
 
כמו כן ערב פסח השנה בולטת התופעה של צריכה מוגברת למפות פוליאסטר פישתן או פוליאסטר כותנה. המפות הינן בצבעים בורדו/זהב ובצבעי כתום, טורקיז, וצבעי הפסטל למיניהם.