התעשיינים: ללא מיגון לא יישארו עובדים בשדרות והסביבה

מנכ"ל התאחדות התעשיינים דורש מהממשלה לספק מיידית 200 מרחבי מיגון ל-40 המפעלים בעלות כוללת של 20 מיליון שקל. טוען כי 90% מהמפעלים בשדרות והסביבה אינם ממוגנים באופן מלא


00:00 ,27.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל התאחדות התעשיינים דורש מהממשלה לספק מיידית 200 מרחבי מיגון ל-40 המפעלים בעלות כוללת של 20 מיליון שקל. טוען כי 90% מהמפעלים בשדרות והסביבה אינם ממוגנים באופן מלא
 
ללא מיגון מפעלי התעשייה בשדרות והסביבה יישארו בסופו של דבר ללא עובדים. כך מזהיר יהודה (יודקה) שגב, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.
 
לדבריו, בימים האחרונים הולכת ומחמירה התופעה של היעדרות עובדים החוששים להגיע למקומות העבודה. ההיעדרות מגיעה כבר ל-40% בממוצע בחלק מהמפעלים. שגב מתריע, כי במצב כזה לא ירחק היום ו-5,000 משפחות משדרות והסביבה המתפרנסות מהתעשייה, יתווספו למעגל האבטלה.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים דורש מהממשלה לספק מיידית בשלב ראשון 200 מרחבי מיגון ניידים העשויים בטון (בגדלים שונים) ל-40 המפעלים באזור, כאשר העלות התקציבית הנדרשת לכך הינה כ-20 מיליוני שקלים, שעשויים להציל חייהם של עשרות אנשים. כמו כן, יש לדאוג לאלתר למיגונם של החומרים המסוכנים המצויים בכ-25% מהמפעלים בשדרות ועוטף עזה. שכן, פגיעה ישירה במאגר חומרים מסוכנים, תגרום לאסון בקנה מידה המוני.
 
שגב טוען כי בשלב השני על הממשלה להשתתף במיגון שטחים נרחבים מתקרות המפעלים באמצעות שכבות פלדה. מדובר בפרוייקט שביצועו עשוי להימשך מספר חודשים ועלותו התקציבית נאמדת בכ-180 מיליוני שקלים.
 
מבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים מתברר כי 90% ממפעלי התעשייה בשדרות ועוטף עזה אינם ממוגנים באופן מלא. מרבית המפעלים שהינם ממוגנים הם מפעלים קטנים שקל למגנם. במרבית המפעלים הגדולים כולל אלו ששייכות לחברות גדולות אין מיגון מספק.
 
כן מתברר מהבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים, כי לכ-50% מהמפעלים בשדרות והסביבה אין מערכות כריזה. לדברי שגב גם במפעלים בהם ישנם מערכות הכריזה, יש לשפרם.
 
היום יקיים נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, סיור במפעלי התעשייה בשדרות והסביבה במטרה לנסות ולמצוא פתרונות למצוקות המפעלים. הסיור כולל מפגש חירום עם תעשייני האזור במפעל אסם בשדרות.