התעשיינים: כמחצית מהמפעלים בצפון מדווחים כי מצבם כיום טוב יותר מאשר לפני המלחמה

על פי סקר התאחדות התעשיינים 90% טענו כי הקשיים בהם נתקלו במהלך המלחמה האחרונה באו על פתרונם. 48% דיווחו כי מחזור מכירותיהם גדול יותר בהשוואה לתקופה שלפני מלחמת לבנון השנייה


00:00 ,25.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי סקר התאחדות התעשיינים 90% טענו כי הקשיים בהם נתקלו במהלך המלחמה האחרונה באו על פתרונם. 48% דיווחו כי מחזור מכירותיהם גדול יותר בהשוואה לתקופה שלפני מלחמת לבנון השנייה
 
מסקר התאחדות התעשיינים בצפון עולה כי כמחצית מהמפעלים בצפון (54%) מדווחים כי מצבם כיום טוב יותר מאשר לפני המלחמה; 48% מסרו כי מחזור מכירותיהם גדול יותר ו-84% יקלטו השנה עובדים חדשים.
 
כמחצית מהמפעלים בצפון (54%) מדווחים כי מצבם כיום טוב יותר מאשר לפני המלחמה. 48% דיווחו כי מחזור מכירותיהם גדול יותר בהשוואה לתקופה שלפני מלחמת לבנון השנייה ו-84% ציינו כי יקלטו השנה עובדים. כך מסרה ליאורה בירנהק מרקוס, יו"ר התאחדות התעשיינים צפון, בהסתמכה על סקר מיוחד שערך סניף התאחדות התעשיינים בצפון בקרב כ-80 מפעלים באזור ואשר בדק את מצב התעשייה בצפון לאחר המלחמה.
 
מהסקר עולה עוד כי 91% ממפעלי הצפון שהשתתפו בסקר כבר חזרו לפעילות מלאה כאשר 93% מהמפעלים בצפון מדווחים כי מחזור מכירותיהם חזר להיקף שנרשם לפני המלחמה.
 
יו"ר התאחדות התעשיינים צפון מדגישה כי כל היצואנים בצפון אשר השתתפו בסקר (ומהווים כ-66% ממנו) העידו כי הם מייצאים יותר בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. 10% דיווחו כי חל אצלם שיפור רב ביצוא.
 
בירנהק מרקוס מציינת כי 90% ממשתתפי הסקר טענו כי הקשיים בהם נתקלו במהלך המלחמה האחרונה באו על פתרונם וכ-10% טענו כי הקשיים טרם נפתרו.
 
מהסקר עולה כי כל התעשיינים בצפון סבורים כי פיתוחו והרחבתו של נמל חיפה יתרמו רבות לעסקיהם; 75% מהמפעלים בצפון מתכוונים בעקבות כך להרחיב ההשקעות בעסקיהם, מתוכם 28% ירחיבו ההשקעות במידה  יתרה (רבה מאוד), 45% ירחיבו השקעותיהם במידה רבה, 19% במידה סבירה ו-81% ירחיבו השקעותיהם במידה מועטה בעקבות פיתוח והרחבת הנמל.
 
כן עולה מהסקר כי 64% מהתעשיינים בצפון טענו כי אם יוארכו תקנות הפחת המואץ הדבר יעודד את השקעותיהם ויסייע רבות לעסקיהם. 34% מהתעשיינים בצפון ציינו כי ישקיעו במידה יתרה (רבה מאוד) אם יוגדלו התקציבים בחוק לעידוד השקעות הון; 31% טענו כי ישקיעו במידה רבה, ו-12% ישקיעו במידה סבירה.