התעשיינים: כ-1,400 מפעלים סובלים ממצוקת אשראי

התאחדות התעשיינים מעריכה כי 7 מתוך 10 מפעלים קטנים ובינוניים סובלים ממצוקת אשראי. מדובר במצוקת אשראי של כ-700 מיליון שקל


00:00 ,25.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים מעריכה כי 7 מתוך 10 מפעלים קטנים ובינוניים סובלים ממצוקת אשראי. מדובר במצוקת אשראי של כ-700 מיליון שקל
 
7 מתוך 10 מפעלים קטנים ובינוניים סובלים ממצוקת אשראי. כך מעריכה התאחדות התעשיינים, מדובר בכ-1,400 מפעלים קטנים ובינוניים המעסיקים כל אחד בין 20 ל-100 עובדים.
 
אורן הרמבם, מנהל המחלקה לכלכלת עסקים בהתאחדות התעשיינים שמסר על כך מעריך כי מדובר באשראי חסר של כ-700 מיליון שקלים, שאם יועמד לרשות המפעלים הקטנים והבינוניים הוא יצמצם את היקף הפיטורים וקריסת מפעלים ויסייע למאות מפעלים לעבור בצורה טובה יותר את המשבר.
 
הרמבם ציין, כי האקדמיה לניהול של התאחדות התעשיינים, בשיתוף הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים, תקיים מפגש מיוחד ב-2 במרס 2009 בנושא פתרונות מימון למפעלים קטנים ובינוניים, נוכח מצוקת האשראי הקשה. מטרת המפגש היא להציג בפני התעשיינים את מגוון פתרונות המימון הקיימים כיום לרשות המפעלים הקטנים והבינוניים, וכן לסקור היבטים מעשיים שונים בהתנהלות הפיננסית של החברות מול הבנקים, על רקע המשבר הכלכלי ומצוקת האשראי.
 
במפגש שיערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב ייטלו חלק שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; גבריאל מימון, מנכ"ל משרד התמ"ת; גב' צביה דורי, מנהלת מינהל המימון במשרד התמ"ת; יובל כהן, שותף במשרד כהן, הרצפלד ושות'; איל סגל, מנכ"ל תכלית בית השקעות; שלומי שריד, מנכ"ל כלל מימון פקטורינג; דני יוניסיאן, שותף ומנהל במשרד דלוייט, ברייטמן, אלמגור, זהר; סימה אמיר, מנהלת המחלקה לפיתוח עסקי בינ"ל בהתאחדות התעשיינים; נציגת קרנות צפונה ודרומה לעסקים; דני סינגרמן, מחברת BDI; מיכאל תבור, מנכ"ל תבור כלכלה ופיננסים.