התעשיינים: ירידה של כ-26% במספר הפורשים מצה"ל שנקלטים במפעלים

טוענים כי המשבר בתעשייה פוגע בקליטת פורשי צה"ל במפעלים. סך הכל נקלטו בתעשייה בשלושת החודשים הראשונים של השנה 36 פורשי צה"ל


00:00 ,13.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענים כי המשבר בתעשייה פוגע בקליטת פורשי צה"ל במפעלים. סך הכל נקלטו בתעשייה בשלושת החודשים הראשונים של השנה 36 פורשי צה"ל
 
המצב הקשה בתעשייה פוגע בקליטת פורשי צה"ל במפעלים. ברבע הראשון של השנה חלה ירידה של 26.5% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשייה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. סך הכל נקלטו בתעשייה בשלושת החודשים הראשונים של השנה 36 פורשי צה"ל. כך נמסר מהתאחדות התעשיינים.
 
מניתוח התאחדות התעשיינים מתברר כי ברבע הראשון של השנה נקלטו בתעשייה 19 קצינים, שפרשו מצה"ל, לעומת 25 קצינים ברבע הראשון של 2008 - ירידה של כ-14%.
 
מסיכום הנתונים עולה כי ברבע הראשון של השנה נלקטו 16 פורשים בתעשיות ההייטק – מהווה גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 14 פורשי צה"ל נקלטו בתעשיות הביטחוניות - ירידה של כ-7% לעומת הרבע הראשון אשתקד.
 
בתעשיית המתכת והחשמל נקלטו בתקופה האמורה 2 פורשי צה"ל, לעומת 11 פורשי צה"ל בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 82%; בתעשיית מוצרי בניה וצריכה נקלטו ברבע הראשון של השנה 2 פורשי צה"ל, לעומת 3 בתקופה המקבילה אשתקד; פורש צה"ל 1 נקלט בתעשיית הטקסטיל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד; ופורש צה"ל 1 נקלט בתעשייה הכימית, לעומת 2 ברבע הראשון אשתקד.
 
יצוין כי פורשי צה"ל נקלטו במגוון מקצועות: מהנדסי אלקטרוניקה וחשמל, מכונות, מחשבים, מנהלי פרוייקטים, אנשי שיווק, מנהלי מו"פ, בקרת איכות, אנשי משאבי אנוש, ורכש ועוד.