התעשיינים: ירידה ריאלית מתונה של 0.6% בהוצאות משפחה על מזון

מסקר שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה כי דרכי החיסכון המועדפות על ידי הקונים היו צמצום כמות, קניית אריזות חיסכון וירידה בתדירות הקנייה


00:00 ,19.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מסקר שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה כי דרכי החיסכון המועדפות על ידי הקונים היו צמצום כמות, קניית אריזות חיסכון וירידה בתדירות הקנייה
 
ב-12 החודשים האחרונים חלה ירידה ריאלית של 0.6% בהוצאות משפחה על מזון. משק בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקלים בממוצע לחודש. כך מסר דודי מנביץ, יו"ר ועדת השיווק באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, משנה למנכ"ל אסם ומנכ"ל קבוצת אסם סחר, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.
 
מנביץ ציין כי הירידה המתונה בצריכה נובעת משינוי בהרגלי הצריכה המדווחים על ידי 48% ממשקי הבית. דרכי החיסכון המועדפות על ידי הקונים היו צמצום כמות (23%) וקניית אריזות חיסכון (12%); ירידה בתדירות הקנייה כמו גם ירידה של כ-10% במספר נקודות המכירה בהן עורכים משקי הבית בישראל את קניות המזון.
 
מנביץ ציין, כי הקטנת כמות הביקורים כמו גם צמצום כמויות נקודות המכירה בהן קונים נעשית כחלק מכוונת הצרכן לצמצם את הוצאותיו על רכישת מזון. מהסקר מתברר כי כ-65% ממשקי הבית עורכים קנייה מרכזית של מזון אחת לשבוע.
 
עד עולה מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, כי חלה ירידה במספר סוגי נקודות המכירה בהו עורכים משקי הבית את קניות המזון, מ-3.3 סוגים בספטמבר 2008, ל-3 סוגים בסקר הנוכחי.
 
הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
 
מנביץ מציין כי 8% ממשקי הבית מוציאים עד 850 שקל בממוצע בחודש על מוצרי מזון; 10% מוצאים בין 851 ל-1,250 שקל בחודש על מזון; 11% מוציאים על מזון בין 1,251 שקל ל-1,700 שקל לחודש; 21% מוציאים בין 1,701 ל-2,100 שקל על מזון בממוצע לחודש; 17% ממשקי הבית מוציאים בין 2,101 שקל ל-2,500 שקלים בממוצע לחודש על מזון, 11% מוציאים על מזון בין 2,501 שקל ל-3,000 שקלים בחודש ו-22% ממשקי הבית בישראל מוציאים על מזון יותר מ-3,000 שקל בחודש.
 
עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים כי חלה ירידה באחוז החדירה המוצהר של המותג הפרטי - 45% ממשקי הבית בישראל נוהגים לרכוש מותגים פרטיים של הרשתות – זאת בהשוואה ל- 50% שנהגו כך לפני שנה. עם זאת, קוני המותג הפרטי הגדילו בממוצע את סל הקנייה. מהסקר עולה כי בין הסיבות למעבר לקנייה של מותגים פרטיים, הסיבה העיקרית היא המחיר.