התעשיינים זועקים: הדולר החלש גורם לנזקים אדירים למפעלים

מנכ"ל מפעל הממתקים כרמית: הרווח שלנו הצטמצם בחצי מליון דולר בשל התיסוף; יהודה זילברברג לייצור כלי מיטה: הפסדנו כ-2 מליון שקל ב-8 החודשים האחרונים; מנכ"ל שיש ירושלים: נגרם לנו נזק של מליון - מליון וחצי דולר


00:00 ,21.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לני סקסטין מנכ"ל מפעל הממתקים כרמית: הרווח שלנו הצטמצם בחצי מליון דולר בשל התיסוף; גיורא זילברברג מנכ"ל יהודה זילברברג לייצור כלי מיטה: הפסדנו כ-2 מליון שקל ב-8 החודשים האחרונים בשל החלשות הדולר; חנן גרבלסקי מנכ"ל שיש ירושלים: נגרם לנו נזק של מליון - מליון וחצי דולר בשל הירידה בדולר
 
הדולר החלש גורם לנזקים אדירים למפעלים.  לני סקסטין, מנכ"ל מפעל הממתקים כרמית מסר להתאחדות התעשיינים, כי כאשר נאלץ להעלות המחירים בשל החלשות הדולר איבד לקוח בארה"ב אליו יצא בכ-1 מליון דולר בשנה, זאת בשל העובדה שהלקוח לא היה מוכן לשלם את המחיר החדש.
 
עוד אמר, כי הרווח של חברת כרמית הצטמצם בשנה האחרונה בחצי מליון דולר בשל התיסוף. הוא ציין, כי חברת כרמית הכפילה את היצוא לארה"ב ב-3 השנים האחרונות מ-2.5 מליון דולר ל-5 מליון דולר לשנה.
 
הוא הוסיף, כי במשך 30 שנות יצוא בנתה החברה חוג לקוחות נרחב וכיום בשל הדרדרות הדולר "אנו למעשה מסבסדים את הכלכלה של ארה"ב - דבר שהוא מעבר לכוחותינו".
 
לדבריו, ספקולנטים בינלאומיים, הם שמביאים את השקל לשער שאינו הגיוני - על גבם של היצואנים.
 
גיורא זילברברג, מנכ"ל יהודה זילברברג לייצור כלי מיטה מסר להתאחדות התעשיינים, כי הדולר  החלש גרם להפסד כספי של כ-2 מליון שקל לחברה  ב-8 החודשים האחרונים.
 
עוד אמר, כי 100% מהתוצרת מיועד ליצוא לארה"ב והחברה מייצאת לשם   בכ-11 מליון דולר בשנה. אין אופציה להחליף לקוחות בין לילה, אם מצב הדולר ישאר ברמתו לא ירחק היום ונצטרך להתחיל לקצץ גם בכח אדם, אמר זילברברג. בחברה מועסקים 120 עובדים באופן ישיר ועקיף.
 
עוד אמר, כי המפעל מייצא כלי מיטה לחברות היוקרתיות ביותר בארה"ב. "אנו מתחרים בהצלחה מול כל ארצות המזרח, אך אין לנו אפשרות להעלות מחירים בשל חשש מאיבוד לקוחות".
 
הוא הדגיש, כי אם תמשך התרסקות הדולר והממשלה לא תסייע - הוא עלול לאבד את השוק האמריקאי על כל המשתמע מכך.
 
חנן גרבלסקי, מנכ"ל שיש ירושלים מסר להתאחדות התעשיינים, כי שחיקת הדולר ב-9% בשנה האחרונה גרמה לנזק לחברה בהיקף של מליון עד 1.5 מליון דולר, זאת בשל התחייבות החברה לפרוייקטים בארה"ב בהיקפים שבין 10 - 15 מליון דולר לשנים 2007 - 2008. מדובר, בין השאר, בפרוייקטים לחיפוי שיש במלון של דונלד טרמפ בשיקגו ובמשרדי בנק אוף אמריקה במנהטן.
 
עוד אמר, כי החברה פועלת כיום לפתח שווקים חדשים באירופה ובמזרח הרחוק ומצפה מהמדינה לתמוך ולסייע בפיתוח שווקים חדשים - פיתוח הדורש השקעה רבה.