התעשיינים והסוחרים הביעו תמיכה באולמרט

התעשיינים קראו כבר אמש, שעות ספורות לאחר התפטרות נתניהו, למנות את אולמרט לשר האוצר; אוריאל לין: המפתח לעתיד הכלכלה בידי אהוד אולמרט. יש לזכור שאולמרט נהנה מתמיכה מלאה של רוה"מ ועובד עימו בתיאום מלא


00:00 ,08.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

התעשיינים קראו כבר אמש, שעות ספורות לאחר התפטרות נתניהו, למנות את אולמרט לשר האוצר; אוריאל לין: המפתח לעתיד הכלכלה בידי אהוד אולמרט
 
"בנסיבות שנוצרו, ובמצב שהתהווה, השר היחיד לדעת נשיאות התעשיינים, שיכול להמשיך המדיניות הכלכלית של הממשלה, להרגיע את המשק ולהבטיח יציבות, הינו שר התמ"ת אהוד אולמרט ולכן יש למנותו לאלתר". כך הודיעה אתמול נשיאות התאחדות התעשיינים, מספר שעות לאחר הודעת ההתפטרות של השר נתניהו.
 
נשיאות התאחדות התעשיינים שהתכנסה אתמול בערב לישיבה, דנה במצב שנוצר עם התפטרותו של שר האוצר מר בנימין נתניהו. נשיאות ההתאחדות הביעה חשש שהמדיניות שהונהגה על ידי שר האוצר בשנים האחרונות ושהביאה ליציבות ולהחזרת המשק למסלול של צמיחה, תפגע כתוצאה מההתפטרות.
 
נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש הביע אתמול, שעה קלה לאחר הודעת ההתפטרות של השר נתניהו, חשש מפגיעה בדרוג האשראי של ישראל ומההשלכות על ההשקעות הזרות. ברוש טען כי הצעד של נתניהו עלול לפגוע קשות באמינותה של הכלכלה הישראלית בעיקר בעיני הלקוחות בחו"ל והמשקיעים הזרים.
 
"ההתפטרות של נתניהו, שזכה לאמון רב במדיניותו הכלכלית, הן בארץ והן בעולם, עלולה לגרום לאי יציבות כלכלית ולפגיעה בשוק ההון ולעצירת הרפורמות", טען ברוש, "דבר שישליך קשות על הכלכלה הישראלית, ועל המגזר העסקי בארץ, השואף ליציבות".
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר הבוקר כי יש לזכור שאולמרט נהנה מתמיכה מלאה של רוה"מ ועובד עימו בתיאום מלא."לאחר התפטרות הח"כ בנימין נתניהו מתפקיד שר האוצר, ומינוי של מ"מ רוה"מ ח"כ אהוד אולמרט לתפקיד, המפתחות לעתיד הכלכלה הם בידי אולמרט".
 
"המדיניות הכלכלית אותה הוביל, עד היום, נתניהו אכן הושפעה במידה רבה מהשקפת עולמו האישית", יחד עם זאת, מדגיש לין, "אין לראות זאת כמדיניותו של אדם יחיד, שכן המדיניות הכלכלית אותה הנהיג נתניהו, על אף חילוקי דעות כאלו ואחרים, אומצה ע"י הממשלה ובכך הפכה להיות המדיניות הכלכלית של הממשלה כולה". לדברי נשיא לשכות המסחר הממשלה כיום מחוייבת למדיניות זו.
 
לדברי לין, שר האוצר הנכנס ח"כ אהוד אולמרט, יוכל לשמור על המשך ישומה של המדיניות הכלכלית אם ימשיך ויאמץ כמה מהפרמטרים המרכזיים שלה, כמו המשך ביצוע תהליכי ההפרטה;ביטול המונופולים ועידוד התחרות במגזר העסקי;שמירה על ביצוע רפורמה במס;הנהגת מדיניות כלכלית שיוויונית הרואה מול עיניה את המגזר העסקי כולו, ללא העדפות סקטוריאליות; שמירה על מסגרת התקציב והרחבת השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה.
 
לין הדגיש כי שמירה על עקרונות אלה והמשכת ביצועם תשדר למשק בישראל ולעולם כולו כי המדיניות הכלכלית של הממשלה נמשכת.