התעשיינים: התעשייה הישראלית תומכת בכלכלה דלת פחמן

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, התבטא בנושא בפורום האקלים בבית הנשיא, ואמר: ״אנחנו הדור הראשון שמבין לעומק את גודל הבעיה האקלימית ואנחנו הדור האחרון שיכול להתחיל להניע את השינוי. ברור לנו איפה התעשייה צריכה להיות״


08:47 ,26.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בדברים שנשא נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, בפורום האקלים בבית הנשיא בירושלים הוא פירט את חזונו הסביבתי ותפקידה של התעשייה במאבק על שינויי האקלים.

 

ד״ר תומר סיפר כי ״כשקמה הממשלה הנוכחית, לפני כארבעה חודשים, לא מעט שרים ניסו לברר מה עמדתנו על כלכלה דלת פחמן ולא מעט מהם שמעו ממני בהפתעה - אנחנו לא מתנגדים. אנחנו אפילו בעד. כשבאתי ואמרתי לשרות ולשרים את עמדתנו, זו היתה עמדתנו ולא רק עמדתי. התעשייה הישראלית תומכת בכלכלה דלת פחמן. כמי שחי ונושם תעשייה, ברור לנו לאן המסלול האקלימי הולך ואיפה התעשייה צריכה להיות ואנחנו לא יכולים להתעלם מזה.

 

״אנחנו הדור הראשון שמבין לעומק את גודל הבעיה האקלימית ואנחנו הדור האחרון שיכול להתחיל להניע את השינוי. אם אנחנו לא נעשה את זה, זה יהיה מאוחר מדי. התעשייה הישראלית כבר שנים משקיעה סכומי עתק וממזערת את הפליטות, איתרנו ספקים שמייצרים מוצרים דלי פחמן ושינינו תהליכי ייצור. התעשייה היא נושאת מטוסים ולא יכולה לעשות סיבוב ברגע, אבל הסיבוב התחיל ואנחנו שואפים לשם ונהיה שם. ניקח על עצמנו יעדים שאפתניים בהפחתת פליטות״.

 

ד״ר תומר הוסיף כי ״כדי להצליח, אנחנו נעשה הכל. נשקיע הון עתק כדי לרדת בפליטות הפחמן ואני מאוד מקווה שגם מדינת ישראל וממשלת ישראל ידעו להתנתק מהעטינים של סין וטורקיה שמביאים לישראל את המוצרים המזהמים בעולם. אחרת מה עשינו? נעבור לצרוך מהמפעלים הכי מזהמים בעולם ונהרוג את התעשייה הישראלית.

 

״בעשור האחרון התעשייה הישראלית הפחיתו 50 עד 80% מהפליטות. כיום רק 18% מזיהום האוויר מקורו בתעשייה, החשמל והתחבורה מזהמים הרבה יותר. אנחנו הכיוון והפתרון ואנחנו נהיה הפנס הסולרי בראש המחנה״.