התעשיינים: התעשייה הישראלית יכולה לבצע 50% מעבודות הפיתוח בנמלי ישראל

יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים דורש לחייב את הזוכים במכרזים להשתמש בחברות ישראליות ובתשומות כחול לבן. הדבר יביא לקליטתם של כ-600 עובדים חדשים במפעלים


00:00 ,25.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים דורש לחייב את הזוכים במכרזים להשתמש בחברות ישראליות ובתשומות כחול לבן. הדבר יביא לקליטתם של כ-600 עובדים חדשים במפעלים
 
התעשייה הישראלית יכולה לתת תשובה נאותה לכל צרכי פיתוח הנמלים. יש לחייב את הזוכים במכרזים לפיתוח נמלי ישראל להשתמש, במקרים שניתן, בחברות מבצעות ישראליות ובתשומות כחול-לבן, זאת באמצעות הוספת תנאי בסעיפי המכרז. כך מבקש עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות משר התחבורה, שאול מופז ומחברת נמלי ישראל.
 
קריאתו באה על רקע הכוונה של חברת נמלי ישראל להשקיע בשנת 2007 כ-630 מליון שקל בפיתוח נמלי הים.
 
ליבנה מעריך כי כ-50% מעבודות הפיתוח של נמלי ישראל, דהיינו עבודות בכ-300 מיליוני שקלים, ניתן יהיה לבצע באמצעות התעשייה הישראלית. דבר שיביא לקליטתם של כ-600 עובדים חדשים במפעלים.
 
מדובר, בין השאר, בעבודות בתחום התשתיות, צנרת, עגורנים, מערכות פיקוח ובקרה, גוררות, בנייה ועוד.
 
תוכנית פיתוח הנמלים כוללת, בין השאר, הקמת נמל היובל ב' בנמל אשדוד, השלמת נמל כרמל א' בחיפה והכנסת שינויים להרחבתו בהמשך. מדובר בהרחבת רציף המכולות של נמל כרמל שלב א', הארכת רציף הקישון מזרח, והארכת שובר הגלים בכניסה לקישון והארכת שובר הגלים הראשי בנמל חיפה ועוד.