התעשיינים: העלאת תעריפי החשמל תעלה למפעלים 360 מיליון שקל נוספים בשנה

התאחדות התעשיינים מתנגדת להעלאה של 10% בתעריפי החשמל לתעשייה וטוענת כי הדבר יפגע בכושר התחרות של התעשייה. מציעים: התייעלות של חברת החשמל והשקעה ממשלתית בתחנות כוח נוספות


00:00 ,02.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים מתנגדת להעלאה של 10% בתעריפי החשמל לתעשייה וטוענת כי הדבר יפגע בכושר התחרות של התעשייה. מציעים: התייעלות של חברת החשמל והשקעה ממשלתית בתחנות כוח נוספות
 
התאחדות התעשיינים מתנגדת נחרצות להעלאה דרסטית של 10% בתעריפי החשמל לתעשייה. העלאה שכזו, המלווה בגידול בעליית מחירי הדלקים, תגרום בסופו של דבר לקריסת מפעלים ולפגיעה חמורה בכושר התחרות של התעשייה. כך טוען משה כהן, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל יהודה רשתות, זאת בעקבות כוונת הרשות לשירותים ציבוריים חשמל להעלות את התעריפים ב-10%.
 
כהן טוען כי יש לראות בחומרה רבה את העובדה שהדיון על העלאת התעריפים נערך ברשות לחשמל במחטף, ללא שקיפות וללא מתן אפשרות להתייחסות הגופים הציבוריים.
 
כהן טוען, כי המשמעות הינה שהמפעלים יצטרכו לשלם תוספת של 360 מליון שקל בשנה לפחות בגין העלאה זו, זאת בשעה שבשנה האחרונה בלבד שילמה התעשייה 3.6 מיליארד שקל עבור השימוש בחשמל.
 
כהן מעריך כי ישנם יותר מ-50 מפעלים המשלמים יותר מ-20 מיליון שקל בשנה כל אחד עבור שימוש בחשמל. העלאה נוספת של 10% תעמיד בסכנה את יכולת ההתמודדות שלהם מול המתחרים בחו"ל, על כל המשתמע מכך.
 
כהן מציין, כי העלאת תעריפי החשמל ב-10% תהפוך את ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם (מקום 5) בגובה תעריפי החשמל לתעשייה אותה יקדימו רק איטליה, קפריסין, תורכיה ויפן.
 
במקום להעלות דרסטית את מחירי החשמל, מציע יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים כי חברת החשמל תתייעל ותקצץ בהוצאותיה, תוך יצירת סטנדרטים מחייבים ומדדי יעילות. כמו כן מציע כהן כי הממשלה תשקיע ותממן הקמה של 2 תחנות כוח פחמיות נוספות, בהספק של 1,200 מגה וואט כל אחת. זאת בעקבות רזרבת הייצור הנמוכה הקיימת כיום בחברת חשמל.