התעשיינים: העלאת מחיר החשמל – החלטה צינית ואומללה

נשיא התאחדות התעשיינים על הקפצת תעריף החשמל ב-5.7 אחוז לתושבים ובכ-10 אחוז לעסקים: ״החלטה צינית ואומללה. בבוקר המדינה מתלוננת על העלאת מחירים ובצהריים מייקרת את החשמל״. המשמעות: עוד מיליארד שקל גביית יתר מהתושבים והעסקים


09:44 ,01.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסר בעקבות הקפצת תעריף החשמל ב-5.7 אחוז לתושבים, ובכ-10 אחוז לעסקים: ״מדובר בהחלטה צינית ואומללה של רשות החשמל, שלא חוששת לפגוע באזרחי המדינה. בבוקר המדינה מתלוננת על העלאת המחירים, ובצהריים כבר מודיעה על ייקור החשמל שייקר את עלויות העסקים במדינה. הפקידות מבלבלת את שר האוצר וכך יצא שבאותו יום שחתם על ייקור תשומה הוא גם דרש בד בבד לא להעלות מחירים. רק כדי לסבר את האוזן- הקפצת התעריפים משמעותה גביית יתר של יותר ממיליארד שקל מהתושבים והעסקים בישראל, ובממשלה מצפים שאנחנו נספוג את הכל יחד עם גל העליות במשק. כך לא מעודדים לעשות עסקים בישראל.  על שרי ישראל לזכור כי תפקידם העיקרי הנו להניע את הפעילות הכלכלית ולא לחנוק את המגזר היצרני״.

 

כמו כן הוסיף נשיא ההתאחדות כי ״הצענו לרשות החשמל פתרונות להפחתת השפעת מחיר הפחם על תעריף החשמל, שמאפשרים ״לחתוך״ את העלאת התעריפים כמעט בחצי, אולם הרשות בחרה להתעלם מפתרונות אלו על חשבון הצרכנים. במקום להתלונן על יוקר המחייה, חברי הממשלה והקואליציה צריכים להתעורר ולהתחיל לפעול הלכה למעשה נגד ההעלאה הגסה של התעריפים ממנה כולנו נפגעים״.