התעשיינים: הסכם שת"פ עם בנק מרכנתיל דיסקונט

ההסכם יקל על חברי התאחדות התעשיינים את תהליך קבלת האשראי מאת הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים בינוניים, הקרן ליצואן בודד והקרן לעסקים קטנים, בריבית מועדפת


00:00 ,24.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם יקל על חברי התאחדות התעשיינים את תהליך קבלת האשראי מאת הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים בינוניים, הקרן ליצואן בודד והקרן לעסקים קטנים, בריבית מועדפת
 
הקרן ההדדית שליד התאחדות התעשיינים ובנק מרכנתיל דיסקונט חתמו על הסכם שיתוף פעולה שיסייע לחברי התאחדות התעשיינים, החברים בקרן ההדדית, לקבל אשראי במסגרת הקרן בערבות המדינה לעסקים בינוניים, קרן הלוואות ליצואן הבודד וקרן הלוואות לעסקים קטנים; היקף ההלוואות שיועמדו במסגרת ההסכם 100 מיליון שקל. לראשונה, מאפשר ההסכם קבלת ערבות של הקרן ההדדית גם עבור הלוואות מהקרן לעסקים קטנים, באמצעות בנק מרכנתיל.
 
בעקבות הצלחת קרנות המימון הקיימות של התאחדות התעשיינים עם קרן קורת, בנק אוצר החייל, בנק מזרחי טפחות ובנק הפועלים, חתמה הקרן ההדדית שליד התאחדות התעשיינים על הסכם שיתוף פעולה עם בנק מרכנתיל דיסקונט. בכך, הרחיבה הקרן ההדדית שליד התאחדות התעשיינים את שיתוף הפעולה עם הבנקים, לטובת חברי התאחדות התעשיינים החברים בה.
 
בנק מרכנתיל דיסקונט והקרן ההדדית שליד התאחדות התעשיינים, חתמו היום על הסכם שיקל על חברי התאחדות התעשיינים את תהליך קבלת האשראי מאת הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים בינוניים, הקרן ליצואן בודד והקרן לעסקים קטנים, בריבית מועדפת לחברי התאחדות התעשיינים.
 
במסגרת ההסכם, תעמיד הקרן ההדדית של המעסיקים שליד התאחדות התעשיינים לטובת כל תעשיין, החבר בהתאחדות התעשיינים ובקרן ההדדית, ערבות בשיעור של 20% מגובה ההלוואה שאישר הבנק, במסלול של הלוואות בערבות המדינה (70% מגובה ההלוואה הינו בערבות המדינה).
 
הסכם זה נחתם בעקבות הצלחתם של הסכמי הלוואות שנחתמו עם בנק אוצר החייל בדצמבר 2007 ובמרץ 2009, עם בנק מזרחי טפחות במרץ 2009 ועם בנק הפועלים ביולי 2009. יצוין, כי ההסכם עם בנק מרכנתיל מהווה פריצת דרך בכך שהוא מאפשר לראשונה לחברי התאחדות התעשיינים לקבל ערבות מהקרן ההדדית של המעסיקים גם עבור הלוואות מהקרן לעסקים קטנים. 

צבי כהן, מנהל מחלקת מידע עסקי בבנק מרכנתיל, אמר: "ההסכם מהווה פריצת דרך עבור מאות עסקים קטנים שיוכלו גם הם ליהנות מערבות של הקרן ההדדית בעת קבלת הלוואות מהקרן לעסקים קטנים באמצעות בנק מרכנתיל. במקביל, ההסכם מיטיב עם עסקים בינוניים, שיוכלו מהיום לקבל הלוואות מהקרן לעסקים בינוניים בערבות של הקרן ההדדית והמדינה גם באמצעות בנק מרכנתיל. בנק מרכנתיל ימשיך לפעול לחיזוק שיתוף הפעולה עם התאחדות התעשיינים, לטובת חבריה".
 
עד כה, 144 מפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים ובקרן ההדדית כבר קיבלו הלוואות בסיוע הקרן ההדדית שליד התאחדות התעשיינים בהיקף כולל של כ- 207 מליון שקל, כאשר הקרן ההדדית ערבה לכ- 62 מליון שקל. 30 מפעלים קיבלו הלוואות מקרן קורת בהיקף של כ- 16 מליון שקל. 80 מפעלים קיבלו הלוואות מבנק מזרחי בהיקף של כ- 103 מליון שקל, 23 מפעלים קיבלו הלוואות מבנק אוצר החייל בהיקף של כ- 58 מליון שקל ו-11 מפעלים קיבלו הלוואות מבנק הפועלים בהיקף של כ- 30 מליון שקלים.