התעשיינים: הסופרים הענקיים מושכים 32.4% מכוח קניית המזון בשוק

על פי סקר איגוד המזון בהתאחדות גם הסופרים המקומיים הזולים מתחזקים - כ-14% מכוח הקנייה מופנה אליהם; משקי הבית מבצעים את קניותיהם ב-2.8 נקודות מכירה בממוצע לעומת 3.1 לפני שנה


00:00 ,19.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי סקר איגוד המזון בהתאחדות גם הסופרים המקומיים הזולים מתחזקים - כ-14% מכוח הקנייה מופנה אליהם; משקי הבית מבצעים את קניותיהם ב-2.8 נקודות מכירה בממוצע לעומת 3.1 לפני שנה
 
הסופרים הענקיים ממשיכים להתחזק ומושכים 32.4% מכוח קניית המזון בשוק, זאת בהשוואה ל-23.5% לפני שנה. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר בנושא התפלגות ההוצאה על מזון לפי סוגי נקודות מכירה. הסקר נערך לאחרונה בקרב כ-600 איש המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
 
מהסקר עולה כי גם הסופרים השכונתיים של הרשתות התחזקו ומושכים כיום 10.3% מכוח הקנייה, בהשוואה ל-3.2% לפני שנה. הסופרים החרדיים של הרשתות התחזקו אף הם, מ-7.8% לפני שנה, לכוח קנייה של 9.5% כיום. סך הכל משכו הרשתות המאורגנות כ-52.2% מכל הקנייה של מזון, בהשוואה ל-52.8% לפני כשנה.
 
קרינגל מציין כי מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה מתברר כי בנוסף לרשתות המאורגנות כ-14% מכוח הקנייה הופנה לסופרים המקומיים הזולים (הפרטיים) זאת בהשוואה ל-11% לפני כשנה.
 
כן מתברר כי 16.6% מכוח הקניה הופנה למכולות ולמינימרקטים בהשוואה ל-15.7% לפני שנה; 1.9% מכוח הקנייה הופנה לצרכניות הרוסיות בדומה לאשתקד.
 
3% מכוח הקנייה הופנה לצרכניות החרדיות לעומת 1.9% לפני כשנה, 10.2% מכוח הקנייה הופנה לשווקים הפתוחים, זאת בהשוואה ל-8.2% אשתקד, ו-2.1% מכוח הקנייה הופנה למקומות אחרים כולל חנויות מפעל, זאת לעומת 5.5% לפני כשנה.
 
קרינגל מציין כי מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר כי משקי הבית מפזרים את קניות המזון ב-2.8 נקודות מכירה, זאת לעומת 3.1 נקודות לפני כשנה.
 
יו"ר ועדת השיווק באיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה בינונית וגבוהה (53% ו-57% בהתאמה), זאת בהשוואה ל-31% בקרב בעלי הכנסה נמוכה.
 
עוד עולה מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי שיעור המרכזים את קניותיהם בשווקים הפתוחים ובמכולות גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה נמוכה (14% בשווקים ו-19% במכולות), לעומת בעלי ההכנסות הגבוהות יותר (8% בשווקים ו-11% במכולות).
 
שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים השכונתיים גבוה יותר בקרב משקי הבית החילוניים בעלי מספר נפשות נמוך - 1-2.