התעשיינים: המשבר בדולר דוחף אותנו להעביר את כל הייצור לחו"ל

בכוונת התאחדות התעשיינים לערוך בקרוב כנס חירום בנושא צלילת הדולר. בהתאחדות מדוחים על עשרות פניות של תעשיינים ויצואנים המתקשים להתמודד עם הבעיה


00:00 ,13.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בכוונת התאחדות התעשיינים לערוך בקרוב כנס חירום בנושא צלילת הדולר. בהתאחדות מדוחים על עשרות פניות של תעשיינים ויצואנים המתקשים להתמודד עם הבעיה
 
התאחדות התעשיינים: צלילת הדולר מעוררת דאגה רבה בקרב היצואנים ופוגעת בהם קשות; מאיר בלום, מנכ"ל מפעל הטקסטיל פיברוטקס - המשבר בדולר דוחף אותנו להעביר את כל הייצור לחו"ל; ליאור לוי, מנכ"ל ביסקול: הקטנתי באופן יזום את פעילות היצוא שלי ב-25% - 30%, כדי לצמצם החשיפה לשוק הדולרי;
 
צלילת הדולר מעוררת דאגה רבה בקרב היצואנים ופוגעת בהם קשות. להתאחדות התעשיינים הגיעו עשרות פניות של תעשיינים ויצואנים המתקשים להתמודד עם בעיה קשה זו.
 
כך למשל, מאיר בלום, מנכ"ל מפעל הטקסטיל פיברוטקס, מסר להתאחדות התעשיינים כי "המשבר בדולר, הבא לידי ביטוי בירידה של 15% בהכנסות של מפעלינו, דוחף אותנו בצורה אבסולוטית להעביר את הייצור למקומות אחרים בחו"ל. דבר שיצריך לפטר את מרבית העובדים בארץ".
 
לדבריו, 85% מהתמורות של המפעל הן דולריות, המפעל מייצא לגוש הדולרי במיליוני דולרים בשנה. עוד אמר כי בשל התרסקות הדולר הפסיד המפעל ברבע הראשון של השנה יותר מ-500 אלף דולרים.
 
עוד אמר, כי נגיד בנק ישראל מגיב כל הזמן למצב הקיים ואינו יוזם. הורדה של 0.25% בלבד בריבית הינה צעד הססני הצפוי מראש. אם הנגיד היה יוזם ומוריד את הריבית באחוז אחד, הדבר היה מהווה איתות רציני והיה עוצר, ולו זמנית, את הידרדרות הדולר.
 
המפעל קיים מזה 42 שנה ומעסיק 80 עובדים בפ"ת. מפעל פיברוטקס הינו אחד מהמפעלים האחרונים שנותרו בארץ המייצרים בדי וילון ובדי ריפוד.
 
ליאור לוי, מנכ"ל מפעל ביסקול, המכהן גם כיו"ר ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים ובמכון היצוא, אמר להתאחדות התעשיינים כי התרסקות הדולר גרמה לו להקטין באופן יזום את פעילות היצוא שלו ב-25%-30%, זאת כדי לצמצם את החשיפה לשוק הדולרי, ככל שניתן, ולחדש אפשרויות יצוא חדשות בשווקים האירופאיים, (גוש היורו). המפעל מייצא מדי שנה בכ-2.5 מליון דולר סוכרזית ומוצרי קוסמטיקה.
 
בעקבות התרסקות הדולר עורכת התאחדות התעשיינים כנס חירום ביום שלישי ה-15 במאי, בבית התעשייה בת"א, כדי למצוא דרכי פעולה ודרישות לפתרון המשבר הפוקד בעיקר את התעשיינים והיצואנים מזה חודשים.
 
בכנס ישתתפו שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, פרופ' צבי אקשטיין, משנה לנגיד בנק ישראל; ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר; גבי מימון - מנכ"ל משרד התמ"ת ודוד ארצי, יו"ר מכון היצוא.