התעשיינים: היקף רכישות חברת החשמל מהתעשייה המקומית ירד אשתקד בכ-12%

סך ההזמנות בשנה שעברה הגיע ל-239 מיליון דולר. יוסי אשכנזי מגלה: מאמץ משותף של התאחדות התעשיינים וחברת החשמל יביאו השנה להסטת הזמנות בהיקף של כ-30 מיליון שקל מיבוא ליצור מקומי


00:00 ,30.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

סך ההזמנות בשנה שעברה הגיע ל-239 מיליון דולר. יוסי אשכנזי מגלה: מאמץ משותף של התאחדות התעשיינים וחברת החשמל יביאו השנה להסטת הזמנות בהיקף של כ-30 מיליון שקל מיבוא ליצור מקומי
 
דאגה בקרב התעשיינים ממגמת הצמצום בהיקף הרכישות של חברת החשמל מהתעשייה המקומית. כך מסר יוסי אשכנזי, יו"ר פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים, מנכ"ל ובעלים של חברת דאקרים, המוביל את הנושא בהתאחדות התעשיינים.
 
אשכנזי ציין, כי בשנת 2005 חלה ירידה של כ-12% בהזמנות של חברת החשמל מהתעשייה המקומית לעומת השנה שקדמה לה. ההזמנות הסתכמו ב-239 מיליון דולר.
 
אשכנזי הוסיף כי כדי לספק פתרון חלקי לבעיה זו, פועלת התאחדות התעשיינים בשיתוף עם האגף לאספקה ואחסנה של חברת החשמל בראשותו של דוד ניצן, מנהל האגף, וסגנו מר אדם פלטקביץ, במטרה להעביר יותר ויותר עבודות מיבוא לתעשייה הישראלית.
 
לדברי אשכנזי, בשנת 2005 נערכו מפגשים של כ-100 תעשיינים במחסני חברת החשמל בחדרה, ולהערכתו כתוצאה מהם הועברו הזמנות בהיקף של 10 מיליוני שקלים מיבוא ליצור מקומי והכל במחירים תחרותיים. 
 
עוד מציין אשכנזי, כי ה"שידוך" בין חברת החשמל ודרישותיה המיוחדות לבין המפעלים, נעשה באמצעות מרכז הזדמנויות עסקיות של איגוד תעשיות המתכת, החשמל והתשתית בהתאחדות התעשיינים. במסגרת זו, הועברו אשתקד, בין השאר, הזמנות של חברת חשמל לחלקים יצוקים, שיובאו עד אז מאירופה, לייצור בחברת אורדן יציקות בנתניה ובחברת יציקות המפרץ. כל זאת, בסיוע צמוד של שלמה רייך, מנהל המחלקה לעידוד היצור המקומי בחברת החשמל.
 
אשכנזי מעריך כי פתיחת מחסני היבוא של חברת חשמל לתעשיינים מקומיים תשלש השנה את היקף הרכש של זו הראשונה מהתעשייה הישראלית, לכ-30 מיליוני שקלים, בעיקר בכל הנוגע לעבודות בתחום היציקות, הציפויים, מוצרי פלסטיקה, עבודות בעיבוד שבבי ועוד.
 
יו"ר פורום דור ההמשך בהתאחדות מעריך כי בעקבות פעילות משותפת זו של התאחדות התעשיינים וחברת החשמל, ובעקבות נתוני הרבעון הראשון של 2006, המצביעים על כך כי חברת החשמל רכשה מהתעשייה המקומית בהיקף של כ-73 מיליון דולר - יגדל בשנת 2006 הרכש של חברת חשמל מהתעשייה הישראלית, במקום מיבוא, בכ-10%-15% לעומת שנת 2005 ויסתכם בכ-275 מיליון דולר.
 
מחר, 1 במאי, תסייר הנהלת פורום דור ההמשך  וחברי פורום נוספים בהתאחדות התעשיינים במחסני חברת החשמל בחדרה, במטרה לעקוב אחר פריטי יבוא ולייצרם בישראל כתחליף, במחיר איכותי.