התעשיינים: היצואנים יפסידו השנה עסקאות בכ-5 מיליארד דולר

זאת בשל השחיקה בכושר התחרות והיחלשות הדולר. מציינים כי מדד תנאי הסחר של התעשייה הישראלית רשם ירידה מצטברת של 26% ב-5 השנים האחרונות


00:00 ,07.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בשל השחיקה בכושר התחרות והיחלשות הדולר. מציינים כי מדד תנאי הסחר של התעשייה הישראלית רשם ירידה מצטברת של 26% ב-5 השנים האחרונות
 
התעשיינים והיצואנים הישראליים מודאגים ממצב התעשייה והיצוא הישראלי. מדד תנאי הסחר של התעשייה הישראלית רשם ירידה מצטברת של 26% ב-5 השנים האחרונות. כך מסר רובי גינל, ראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים.
 
לדבריו, ההרעה בתנאי הסחר משקפת את הפגיעה שחלה בשנים 2002 - 2007 בכושר התחרות של היצוא התעשייתי הישראלי.
 
גינל מעריך כי על רקע השחיקה בכושר התחרות של היצואנים והתיסוף החד בשערו של השקל ביחס לדולר, יפסידו השנה היצואנים עסקאות בכ-5 מיליארדי דולרים, זאת בהנחה ששער הדולר יישאר ברמתו הנוכחית. בתוך כך - מדובר בהפסד עסקאות ביצוא בהיקף של כ-4.7 מיליארד דולרים, והפסד מכירות בשוק המקומי בהיקף של כ-500 מליון דולר.
 
גינל מציין, כי מדד תנאי הסחר שבנתה התאחדות התעשיינים, משקף את כוח הקנייה של היצוא הישראלי במונחי יבוא. ירידה במדד משמעותה הרעה בתנאי הסחר, דהיינו שכמות נתונה של יצוא יכולה לקבל פחות מט"ח ולאפשר רכישת פחות מוצרי יבוא בהשוואה לעבר, ולהפך לגבי עלייה במדד.  יודגש כי השינויים במדד תנאי הסחר מהווים אינדיקטור חשוב לבחינת השינויים בכושר התחרות של היצוא הישראלי.