התעשיינים: הושקה שדולה לעידוד תוצרת הארץ בכנסת

נשיא התאחדות התעשיינים בהשקת השדולה לעידוד תוצרת הארץ בכנסת: אם הצעת המחליטים שאמורה להסדיר בחוק את הרחבת העדפת תוצרת הארץ תסוכל על ידי משרד האוצר, זו תהיה מתנה לארדואן ויריקה בפרצופם של 1.6 מיליון עובדים ישירים ועקיפים בתעשייה הישראלית״


13:04 ,18.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים השיקה הבוקר בכנסת את השדולה לעידוד תוצרת הארץ. האירוע נערך במעמד יושבי ראש השדולה, הח״כים אסנת מארק, רם בן ברק, עודד פורר ויצחק פינדרוס, וכן במעמד נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, אמר במהלך האירוע כי ״ממשרד האוצר העבירו לנו מסר חד משמעי - שלמרות משבר הקורונה, הם יעשו הכל, רק כדי לא לתת העדפה לעסקים ישראלים. בעיני זו בושה. דווקא בתקופה קשה זו הציבור הישראלי מצפה שהממשלה תהווה דוגמה ותעזור לעסקים מקומיים שמתקשים לשרוד, ובמקום זאת משרד האוצר שלנו עושה הכל רק כדי לפגוע עוד יותר בעסקים ישראלים. במקום  שבמשרד האוצר יעשו הכל כדי לייצר עוד מקומות עבודה ולהגדיל את הצמיחה, הם הורסים את התעשייה המקומית, מגדילים את מעגל האבטלה, ומעבירים את כל התעשייה לתורכיה. כל הקמפיין של טראמפ ב-2016 התמקד בכך שצריך לחזק את התוצרת המקומית. ביידן יישר איתו קו. גם מרקל וג׳ונסון בגרמניה ואנגליה הצטרפו והם היום עושים תעדוף ברור במדינות שלהם לתעשייה המקומית ועסקים מקומיים ומעדיפים לקנות מהם ולא ממדינות זרות. וגם אני מבקש ממדינת ישראל משהו שהוא טריוויאלי ומובן מאליו - שיעניקו העדפה לתעשייה הישראלית ועסקים ישראלים. לזכותו של ראש הממשלה ייאמר שהוא שיתף פעולה עם השר עמיר פרץ ועם משרד הכלכלה והתעשייה להעדפת תוצרת הארץ. בנוסף ראש הממשלה קרא לציבור לרכוש מתוצרת הארץ. ואני אומר ‘נאה דורש – נאה מקיים׳ - אם אתה רוצה לקרוא לציבור לרכוש כחול לבן, קודם כל הממשלה צריכה להעדיף תוצרת ישראלית״.

 

ד״ר תומר הציג סקר לפיו 90% מהציבור מצפה מהממשלה לקנות כחול לבן במכרזים הציבוריים. מנתוני משרד הכלכלה והתעשייה שהוצגו בדיון עולה כי על כל מיליארד שקל  שהממשלה מפנה לרכש מתוצרת מקומית, התוצר המקומי גדל בכ-700 מיליון שקל.

 

כאמור, תומר אמר את הדברים במעמד השקת השדולה לעידוד תוצרת הארץ בכנסת, שהתקיימה הבוקר במעמד יו״ר הכנסת, יריב לוין, ושר הכלכלה והתעשייה, ח״כ עמיר פרץ ויו״רי השדולה, הח״כים אסנת מארק, רם בן ברק, עודד פורר ויצחק פינדרוס. באירוע דנו הנוכחים בהגדלת הביקושים לתעשייה הישראלית והצורך לתעדף תוצרת הארץ.

 

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין: ״זו עת קשה שהתעשייה והעסקים נלחמים על עצם היכולת שלהם לשרוד. בימים האלה מה שנכון זה התמיכה של כל אחד ואחת מאיתנו בתעשייה הישראלית. כל שקל שמשמש לקניית מוצר ישראלי חוזר בסופו של דבר לכולנו. הוא מרחיב את מעגל העבודה, הוא מאפשר לכולנו להתקיים ומניע את כל גלגלי המשק״.

 

סגנית נשיא התאחדות התעשיינים חברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס ורבין אמרה בפתח האירוע כי: ״אנחנו ממשיכים להיאבק על היצור הישראלי וכראשי השדולה תהיו חייבים לעמוד על המשמר. למרות שהתעשייה המשיכה לעבוד כל העת - לשמור על בריאות העובדים ולשמר את שרשרת האספקה, תוך כדי החיים בצל הנגיף, אנחנו ממשיכים להידרס תחת גלגלי הבירוקרטיה שפוגעת בכושר התחרות. התעשייה הישראלית ממשיכה להיות תחת איום מתמיד למרות שהיא מוכיחה שוב ושוב את חיוניותה הכלכלית והיא זאת שתבטיח את יכולתנו לצאת מהמשבר״.

 

ריצ׳י ריכטמן, יו״ר פורום מיוצר בישראל בהתאחדות: ״אני מודה לכם שאתם מתגייסים בצורה חוצת מפלגות למען תוצרת כחול-לבן. יש לנו הזדמנות להוציא את המדינה מהמשבר. התעשייה הזאת יכולה להניע את הכלכלה. היא תניע את רואי החשבון, את עורכי הדין, את העסקים הקטנים והעסקים הבינוניים. אנחנו רואים חדשות לבקרים הודעות של רשות התחרות על כמה שיקר פה. רק תחשבו על ספק מחו״ל שצריך להגיש הצעה למכרז ויודע שיש לספק המקומי יש העדפה של 15%, הוא יוריד את המחיר. זה רק יניע את התחרות. כשאתם מסתכלים על מדינות אחרות, כמו ארה״ב הם קונים 90% מהתוצר מרכש מקומי״.