התעשיינים: הוקם פורום מיוחד לשילוב התעשייה הישראלית בפרויקט עיר הבה"דים בנגב

טוענים כי עבודות בהיקף של 10 מיליארדי שקלים יכולות להתבצע על ידי התעשייה הישראלית דבר שייתן תעסוקה לכ-30 אלף עובדים חדשים ב-5 השנים הקרובות


00:00 ,21.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענים כי עבודות בהיקף של 10 מיליארדי שקלים יכולות להתבצע על ידי התעשייה הישראלית דבר שייתן  תעסוקה לכ-30 אלף עובדים חדשים ב-5 השנים הקרובות
 
התאחדות התעשיינים פועלת לשימוש מקסימלי בתוצרת כחול-לבן בפרוייקט מעבר בסיסי צה"ל לנגב. כך מסר מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל מטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן) בהתאחדות התעשיינים.
 
בר-אל הוסיף כי התאחדות התעשיינים הקימה פורום מיוחד שיטפל  וידאג למיצוי כל הדרכים לשילוב התעשייה הישראלית בפרוייקט.
 
מטה "מיוצר בישראל" בהתאחדות התעשיינים מפיק קטלוג ממוחשב שיהווה מעין מאגר מידע זמין ועדכני, בו יופיעו כל היצרנים המעוניינים להשתלב בפרוייקט על פי סיווג מוצרים. מדובר בקטלוג שיהווה בסיס לתכנון עיר הבה"דים ויהווה קרש קפיצה למפעלים להשתלב בפרוייקט זה, הן בייצור הזדמנויות עסקיות והן בשילוב מוצרי כחול-לבן בתכנון ובביצוע הפרוייקט.
 
בר-אל הדגיש כי הכוונה היא להנחות את מתכנני הפרוייקט להעדיף מוצרים מתוצרת הארץ ולחשוף בפניהם את האפשרויות הקיימות. כן יתקיימו מפגשי עדכון תקופתיים עם מנהלת הפרוייקט.
 
בר-אל מעריך כי התעשייה הישראלית יכולה לבצע בפרוייקט עבודות בהיקף של 10 מיליארדי שקלים, דבר שלהערכתו יתן תעסוקה לכ-30 אלף איש ב-5 השנים הבאות.
 
לדבריו, התעשייה צריכה להיערך ולהתאים עצמה מראש לפרוייקטים בסדר גודל כזה, ולכן "אנו רואים חשיבות מרובה בתאום מוקדם ככל האפשר מול הנהלת הפרוייקט".
 
הוא הדגיש, כי דווקא בימים אלה של מיתון ומשבר עולמי – הזרמת עבודות בהיקף של מיליארדי שקלים לשוק הישראלי עשוי להוות מנוף חשוב ביותר לצמיחת התעשייה.