התעשיינים: האוצר הסיר התנגדותו לחוק הטקסטיל הבטחוני

הדיונים לאישור החוק לקריאה שנייה ושלישית בתיאום עם האוצר מתחדשים. הצעת החוק קובעת כי כוחות הביטחון יחויבו לרכוש מוצרי טקסטיל מתוצרת "כחול לבן"


00:00 ,28.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הדיונים לאישור החוק לקריאה שנייה ושלישית בתיאום עם האוצר מתחדשים. הצעת החוק קובעת כי כוחות הביטחון יחויבו לרכוש מוצרי טקסטיל מתוצרת "כחול לבן"
 
בפגישה מצומצמת שהתקיימה בין משה גפני, יו"ר וועדת כספים ושלי יחימוביץ' יוזמת החוק עם אודי ניסן, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ערן פולק סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר וליאור אגאי, מנהל הרכש הממשלתי, הסכים האוצר להסיר את התנגדותו להמשך החקיקה של חוק הטקסטיל הביטחוני, ובלבד שהמשך החקיקה יהיה בתיאום מלא עם האוצר. החוק ידון מעתה כהוראת שעה לשנתיים.
 
בעקבות ההסכמה, הונחה ביום רביעי האחרון (21.7), יומה האחרון של הכנסת לפני היציאה לפגרה, על שולחן הכנסת - ההכרזה על דין הרציפות בגין הצעת חוק הטקסטיל הביטחוני- העדפת תוצרת הארץ, כחול-לבן.
 
יצוין כי חוק הטקסטיל הביטחוני, קובע כי כוחות הביטחון (משרד הביטחון, צה"ל, משטרה, שב"ס וזרועות הביטחון האחרות) יחויבו לרכוש מוצרי טקסטיל מתוצרת "כחול לבן", תוך שהם מבטיחים את מקום עבודתם של מאות עובדי טקסטיל ישראליים. כיום רוכשים כוחות הביטחון ציוד טקסטיל רב מחו"ל, בין השאר תיקים, מנשאים ומוצרי ביגוד שונים ובכך פוגע קשות בתעשיית הטקסטיל המקומית.
 
התיקון המוצע מעניק לתעשיית הטקסטיל הישראלי מרווח נשימה, ויהווה יתרון משמעותי, (כנהוג במדינות מערביות אחרות בעולם, כמו ארה"ב) שיש בו בכדי לסייע ולהציל את התעשייה ולצנוע באופן מיידי פיטורי מאות עובדים באזורי הפריפריה, במיוחד בצפון הארץ ובמגזר המיעוטים.
 
חוק הטקסטיל הוגש וקודם כבר בכנסת הקודמת, כשבמקור היו חתומים עליו גם מי שמונו בהמשך לשרים – סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתינו) ומשה כחלון (ליכוד), וכעת נותרו החכים יחימוביץ' (עבודה) גפני (יהדות התורה) ומג'לי וואהבה (קדימה). כעת יכנסו החכ"ים לסבב שיחות לקראת הדיונים בקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק. יוזמי החוק התחייבו להגיע להסכמות עם משרד האוצר, לגבי המשך החקיקה. כבר כעת הוסכם כי החקיקה תתבצע כ'הוראת שעה' לתקופה של שנתיים. בשנתיים אלו, ישקיע משרד התמ"ת משאבים להשמה מקצועית של עובדי הטקסטיל. אנשי האוצר הבהירו בישיבה כי אין שינוי בעמדתם הדוגלת בחשיפת ופתיחת השוק הישראלי לעולם,וכי בכל מקרה בסוגיית הטקסטיל מדובר בבחינת יוצא מן הכלל ובטיפול נקודתי וזמני בבעיה ספציפית.
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "מדובר בבשורה אמיתית לתעשיית הטקסטיל בישראל ולעובדיה. אני רוצה לברך את שר הביטחון, אהוד ברק והשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' על תמיכתם בחוק ולברך את שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, על הסיוע הרב שהעניק לאורך כל הדרך. כמו כן, לאנשי אגף התקציבים במשרד האוצר וכמובן לח"כ שלי יחימוביץ' ולח"כ משה גפני, שמובילים ומקדמים את החוק".