התעשיינים: גידול של כ-12% במכירות התמרוקים מתוצרת כחול-לבן לקראת פסח

המכירות לקראת הפסח הסתכמו בכ-49 מיליון שקל. כמו כן נרשמה עלייה של 10% בהוצאות משפחה על מוצרי בישום, טיפוח ואיפור. 20 מפעלים בארץ מייצרים יותר מ-90% ממחזור המכירות של מוצרים תוצרת הארץ


00:00 ,21.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המכירות לקראת הפסח הסתכמו בכ-49 מיליון שקל. כמו כן נרשמה עלייה של 10% בהוצאות משפחה על מוצרי בישום, טיפוח ואיפור. 20 מפעלים בארץ מייצרים יותר מ-90% ממחזור המכירות של מוצרים תוצרת הארץ
 
בחודש האחרון - ערב חג הפסח - גדלו מכירות התמרוקים מתוצרת כחול לבן פי 2 לעומת חודש ממוצע. סך הכל גדלו מכירות התמרוקים מתוצרת הארץ לקראת הפסח בכ-10%-12% לעומת פסח קודם, והסתכמו בכ-49 מיליוני שקלים. התמרוקים מתוצרת כחול-לבן מהווים בפסח זה כ-20% מסך כל המכירות, לעומת 10% בפסח תשס"ו. כך מסר ליאור לוי, יו"ר ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל ביסקול.
 
לוי מציין כי לקראת החג נרשמה עלייה כוללת של 20% במכירות מוצרי הטיפוח, התמרוקים וחבילות השי לעומת פסח תשס"ו, וסך כל המכירות הסתכם בכ-245 מיליוני שקלים.
 
לוי ציין כי משפחה הוציאה בממוצע לקראת הפסח כ-175 שקל על מוצרי בישום, טיפוח ואיפור - מהווה עלייה של 10% לעומת פסח קודם.
 
לוי ציין כי בפסח השנה בולטת העובדה כי ההנחות ומבצעי המכירות מגיעים עד ל-60% הנחה (לעומת הנחות של 25%-40% בפסח הקודם).
 
הוא הדגיש כי ישראל הפכה לאחרונה "לשדה ניסוי" להשקות בשמים חדשים, גם עבור יצרנים בינלאומיים, וגם פסח זה מתאפיין בריבוי השקות.
 
היקף המכירות מוערך בכ-2.5 מיליארד ש"ח בשנה מתוכו תחום הקוסמטיקה והבישום מוערך ב-1 מיליארד שקל.
 
הענף מעסיק כ-5,000 עובדים באופן ישיר וכ-10,000 עובדים בצורה בלתי ישירה. בענף כ-20 מפעלים המייצרים יותר מ-90% ממחזור המכירות של מוצרים מתוצרת הארץ. בין המפעלים המובילים בענף: ד"ר פישר, קרליין, ביסקול, חלאבין, מורז, עלבד, אינטרקוסמא, לוריאל, אלפא קוסמטיקסט, אהבה, ד.פי.אל, יוניליוור, קוסמופארם, הנקל סוד, כצט, טבע,  ועוד.