90% מהנוהגים לקנות מזון לתינוקות, רוכשים זאת מתוצרת הארץ, 60% מהנוהגים לקנות משקאות חריפים, מעדיפים לרכוש מתוצרת הארץ – גידול לעומת הנתונים מלפי כשנתיים
בשנתיים האחרונות חל גידול ניכר ברכישות מזון מתוצרת כחול-לבן. דבר המצביע על התחזקות האמון של הצרכן הישראלי בתעשיית המזון בישראל. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.
מהסקר מתברר כי 90% מהנוהגים לקנות מזון לתינוקות, רוכשים זאת מתוצרת הארץ, מדובר בגידול של 10% לעומת הרכישות לפני כשנתיים (81%). כ-6% מהנוהגים לקנות מזון לתינוקות, רוכשים זאת מתוצרת חוץ וכ-2% קונים גם וגם.
מהסקר מתברר עוד כי 96% מהנוהגים לקנות מוצרי חלב וגבינות רוכשים מוצרי זאת מתוצרת כחול לבן, זאת בהשוואה ל-95% לפני כשנתיים. 2% מהקונים מוצרי חלב וגבינות, רוכשים זאת מתוצרת חוץ, כ-2% רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
עוד מתברר כי 94% מהנוהגים לקנות ירקות קפואים מעדיפים לקנות זאת מתוצרת הארץ, זאת בדומה לממצאים בסקר לפני כשנתיים כ-3% מהקונים ירקות קפואים, רוכשים זאת מתוצרת חוץ, ואחוז אחד בלבד קונה "גם וגם".
92% מהנוהגים לקנות מוצרי בשר מעובד, רוכשים זאת מתוצרת הארץ - זאת בהשוואה ל-90% לפני שנתיים. 3% מהקונים בשר מעובד, רוכשים זאת מתוצרת חוץ, כ-2% "גם וגם"; כ-86% ממשקי הבית מהנוהגים לקנות שימורי פירות וירקות, רוכשים זאת מתוצרת הארץ, זאת בדומה לממצאים לפני כשנתיים. כ-6% מהרוכשים מוצרים אלה, קונים שימורי פירות וירקות מתוצרת חוץ, 5% קונים "גם וגם".
כ-74% מהנוהגים לקנות בירה רוכשים זאת מתוצרת הארץ, זאת בהשוואה ל-67% לפני שנתיים, 20% מהקונים בירה, רוכשים זאת מתוצרת חוץ, 5% קונים "גם וגם".
עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, כי 79% מהנוהגים לקנות דברי מתיקה קונים זאת מתוצרת כחול-לבן, זאת בהשוואה 76% לפני שנתיים, כ-6% מהקונים, רוכשים דברי מתיקה מתוצרת חוץ; כ-14% קונים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
כן מתברר כי כ-87% מהנוהגים לקנות גלידות ושלגונים, רוכשים זאת מתוצרת הארץ, זאת בדומה ללפני שנתיים, כ-4% מהקונים, רוכשים מתוצרת חוץ, כ-6% קונים גם וגם.
כן מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי כ-84% מהנוהגים לקנות יינות, רוכשים זאת מתוצרת כחול-לבן, זאת בהשוואה לכ-81% לפני שנתיים, 5% מהקונים, רוכשים יינות מתוצרת חוץ וכ-8% מהקונים יינות, רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
92% מהנוהגים לקנות שמן זית, רוכשים זאת מתוצרת הארץ, זאת בדומה ללפני שנתיים, כ-4% מהרוכשים שמן זית, קונים זאת מתוצרת חוץ וכ-1% קונים "גם וגם".
עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי 78% מהנוהגים לקנות תה וקפה, קונים זאת מתוצרת הארץ, זאת בדומה לממצאים לפני שנתיים, 8% מהקונים תה וקפה , רוכשים זאת מתוצרת חוץ ו-12% קונים "גם וגם".
יו"ר ועדת השיווק בהתאחדות התעשיינים מציין, כי 91% מהנוהגים לקנות מרקים, רוכשים זאת מתוצרת הארץ, זאת בדומה ללפני שנתיים, כ-5% מהקונים מרקים, רוכשים זאת מתוצרת חוץ, ו-4% קונים "גם וגם".
בקטגוריות החטיפים - מעדיפים 91% מהנוהגים לקנות חטיפים מתוצרת כחול-לבן, כ-2% בלבד מהרוכשים, קונים חטיפים מתוצרת חוץ, כ-6% קונים "גם וגם".
קרינגל מציין כי 60% מהנוהגים לקנות משקאות חריפים, מעדיפים לרכוש מתוצרת הארץ, זאת לעומת 54% לפני שנתיים, 28% מהקונים, מעדיפים משקאות חריפים תוצרת חוץ ו-9% קונים גם וגם.
התעשיינים: בשנתיים האחרונות חל גידול ניכר ברכישות מוצרי מזון מתוצרת כחול-לבן
90% מהנוהגים לקנות מזון לתינוקות, רוכשים זאת מתוצרת הארץ, 60% מהנוהגים לקנות משקאות חריפים, מעדיפים לרכוש מתוצרת הארץ – גידול לעומת הנתונים מלפי כשנתיים
00:00 ,17.10.2007
עשוי לעניין אותך
השכר בתעשייה: עלייה נומינלית של 4.6%
קרן השקעות יפנית תשקיע 15 מיליון דולר בחברות ישראליות
לשכת התאום של הארגונים הכלכליים: נדרשים שינויים בתקציב 2008 ובתמהילו
התעשיינים: תוספת של כ-300 מיליוני שקלים בשנה בהוצאות התעשייה בשל העלייה בתעריפי החשמל
נשיא המדינה פרס: הישגי הכלכלה הישראלית הם חסרי תקדים
שר החקלאות: ההיטלים למועצת הצמחים לא יעלו על 0.5% מהיקף הענף