התעשיינים: ברבעון הראשון פוטרו 230 עובדים מענף הטקסטיל

מסימני ההאטה: היצוא ירד בכ-1% והמכירות לשוק המקומי עלו בכ-3%-5%. היצרנים מבקשים לזרז את אישור "חוק הטקסטיל הביטחוני" לפיו כוחות הביטחון יהיו חייבים לרכוש מוצרי טקסטיל צבאיים מתוצרת כחול לבן


00:00 ,23.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מסימני ההאטה: היצוא ירד בכ-1% והמכירות לשוק המקומי עלו בכ-3%-5%. היצרנים מבקשים לזרז את אישור "חוק הטקסטיל הביטחוני" לפיו כוחות הביטחון יהיו חייבים לרכוש מוצרי טקסטיל צבאיים מתוצרת כחול לבן
 
הדולר החלש וההאטה בארה"ב פוגעים קשות בתעשיית הטקסטיל והאופנה; ברבע הראשון של השנה פוטרו 230 עובדים, היצוא ירד בכ-1% והמכירות לשוק המקומי עלו בכ-3%-5%; טוען: על הממשלה להפעיל תוכנית מיוחדת לסיוע לענף.
 
הדולר החלש וההאטה בארה"ב פוגעים קשות בתעשיית הטקסטיל והאופנה בכושר תחרותה. כך נמסר מאיגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים.
 
באיגוד מציינים כי מניתוח נתוני הרבע הראשון של השנה מתברר כי 230 עובדים פוטרו בענף בתקופה זו, נעצרה כמעט כליל קליטת עובדים חדשים, הופסקו העבודות במשמרת שנייה ושלישית, המפעלים החלו בצעדי חסכון וייעול ככל שניתן, ונעצרו כמעט כליל ההשקעות  בענף והרחבות של מפעלים.
 
כמו כן, בשלושת החודשים ראשונים של השנה ירד יצוא הטקסטיל והאופנה ריאלית בכ-1%, לעומת הרבע האחרון של 2007 והסתכם ב-262 מיליון דולר.
 
מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה מתברר כי המכירות לשוק המקומי עלו בכ-3% - 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל וכי המכירות בתחום האופנה אינן משביעות רצון ולכן יצרנים רבים הקדימו, בלית ברירה, את מכירות סוף העונה על מנת לא להיתקע עם סטוקים.
 
עוד מתברר מבדיקת האיגוד בקרב היצרנים כי יצואני טקסטיל ואופנה רבים מתקשים להעלות המחירים ללקוחותיהם בחו"ל והתוצאה - מתרחבת והולכת התופעה של מכירות ב-0 רווח או אף בהפסד, איבוד לקוחות, הבאת כסף "מהבית" ועוד בכדי לנסות ולעבור את התקופה הקשה.
 
איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים קורא לממשלה להפעיל תוכנית מיוחדת לסיוע לענף, המפרנס כיום כ-17 אלף משפחות.
 
היצרנים מבקשים גם מהממשלה והכנסת לזרז את אישור "חוק הטקסטיל הביטחוני" (משרד הביטחון, צה"ל משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים וכו'), לפיו כוחות הביטחון יהיו חייבים לרכוש מוצרי טקסטיל צבאיים מתוצרת כחול לבן ולא מסין או מארצות אחרות.
 
הצעת חוק זו הוגשה ע"י חה"כ שלי יחימוביץ ומספר חברי כנסת נוספים. הצעה זו עברה בכנסת קריאה טרומית ואת אישורה של ועדת השרים לענייני חקיקה.