התעשיינים בצפון: בסיס משפטי לטענות נגד העירייה בנושא היטלי הפיתוח

שוקלים הגשת עתירה מנהלית נגד עיריית חיפה על הפרת "הבטחה שלטונית". מיקי שרן יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון: התנהגות העירייה מעידה על זלזול בתעשיינים


00:00 ,17.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שוקלים הגשת עתירה מנהלית נגד עיריית חיפה על הפרת "הבטחה שלטונית". מיקי שרן יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון: התנהגות העירייה מעידה על זלזול בתעשיינים
 
" ישנם כמה פסקי דין תקדימיים בנושא הפרת הבטחה שלטונית, התומכים בטענותינו על הפרת הבטחה של העירייה בנושא מימון עלויות השיפוצים שנעשו במתחם השיש והצ'ק פוסט" אומרים נציגי התאחדות התעשיינים בצפון.
 
לאחר ששיגרו מכתבים נזעמים לראש העיר יונה יהב ולמנכ"ל העירייה שמואל גנץ, נפגשו נציגי התאחדות התעשיינים עם עורכי דין מומחים מתחום המיסוי המוניציפאלי ושמעו מהם כי "יש בין השאר, בסיס משפטי לטענותיהם על הפרת הבטחה שלטונית מצד ראש העיר חיפה יונה יהב וניתן להגיש עתירה מנהלית בנושא".
 
"להודיע לבעלי מפעלים ועסקים, לאחר מעשה וללא דיון מוקדם, שעליהם להחזיר לרשות המקומית חלק מהוצאות האחזקה והפיתוח של העיר בסביבתם הקרובה, זו דרישה המעידה על זלזול בתעשיינים ובחוקים הקיימים, זאת בנוסף לעובדה שמדובר במקרה זו בהפרת הבטחה שלטונית" מציין  מיקי שרן, יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון.
 
בהתאחדות התעשיינים בצפון החלו בנקיטת צעדים מעשיים במאבקם נגד החלטת עיריית חיפה לחייב את המפעלים והעסקים באזור מפרץ חיפה, רחובות השיש והצ'ק פוסט בהיטלי אחזקה ופיתוח של האזור. "ערכנו בדיקה נרחבת ויש לנו תמונה מלאה על דרישות החיוב שנשלחו לכל המפעלים והעסקים באזור" אומר ליאור אפלבאום, מנכ"ל ההתאחדות.
 
בבדיקה שערכו התעשיינים התברר כי העירייה שיגרה הודעות לתשלום מיידי של עשרות ומאות אלפי שקלים, כאשר החיובים כוללים גם היטלי ביוב, היטלי סלילה ותאורה. "חלק מהמפעלים שילמו כבר בעבר היטלי ביוב ולא ניתן לחייב פעם נוספת על אותו סעיף" טוענים בהתאחדות התעשיינים בצפון.
 
במכתב  לראש העירייה ולמנכ"ל דרשו התעשיינים "לבטל את דרישת התשלום מבעלי המפעלים והעסקים באזור, מאחר וראש העיר יונה יהב ציין בהזדמנויות שונות כי עלויות הפיתוח ושדרוג התשתיות לא ייפלו על כתפי בעלי העסקים אלא כי העירייה תישא במלוא העלויות". לדבריהם, ראש העיר ציין גם כי כספי הפיצויים שהעירייה קיבלה בעקבות נזקי מלחמת לבנון השנייה ישמשו לביצוע העבודות במפרץ.