התעשיינים בחיפה מול ראש העיר יהב

טוענים כי עם סיום השיפוצים במתחם הצ'ק פוסט ואזור רחוב השיש, שלחה העירייה דרישת תשלום לבעל העסקים באזור, וזאת בניגוד להבטחתו של ראש עיריית חיפה


00:00 ,11.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענים כי עם סיום השיפוצים במתחם הצ'ק פוסט ואזור רחוב השיש, שלחה העירייה דרישת תשלום לבעל העסקים באזור, וזאת בניגוד להבטחתו של ראש עיריית חיפה
 
בעלי מפעלי תעשייה ועסקים באזור רחוב השיש במפרץ חיפה טוענים כי בימים האחרונים הם נדהמו לקבל מעיריית חיפה הודעות לתשלום של עשרות ומאות אלפי שקלים על היטלי סלילה, תאורה, ביוב ומדרכות.
 
ההודעות נשלחו עם תום עבודות השיפוץ בכבישים ובתשתיות באזור הצ'ק פוסט ומפרץ חיפה, שביצעה העירייה.
 
גזבר העירייה, ר"ח ג'אקי ואקים, כתב לבעלי העסקים כי "העירייה נתנה הנחה משמעותית לבעלי הנכסים" והחיוב "אינו  מכסה את מלוא ההוצאות של הפרויקט שהסתכמו בכ-90 מיליון שקל ומתוכם מזרימה העירייה מקופתה כ-50 מיליון שקל" והשאר ישלמו בעלי הנכסים באזור.
 
בישיבת חירום שערכו השבוע בעלי מפעלים באזור המפרץ עם נציגי התאחדות התעשיינים בצפון, אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים בישראל ויועצים משפטיים, התבטאו הדוברים בחריפות נגד דרישות התשלום של העירייה. "אנחנו לא מתכוונים לשלם אפילו שקל אחד", הודיעו חלק ממשתתפי האסיפה.
 
מנהל התאחדות התעשיינים בצפון, ליאור אפלבאום, פנה למנכ"ל עיריית חיפה,שמואל גנץ והודיע בשם התעשיינים כי "יש לבטל את דרישת התשלום מבעלי המפעלים והעסקים באזור, מאחר וראש העיר יונה יהב ציין בהזדמנויות שונות  כי עלויות הפיתוח ושדירוג התשתיות לא יפלו על כתפי בעלי העסקים אלא העירייה תישא במלוא העלויות".
 
ראש העיר ציין כי כספי הפיצויים שהעירייה קיבלה בעקבות נזקי מלחמת לבנון השנייה ישמשו לביצוע העבודות במפרץ.
 
"יש לראות בהבטחה זו הבטחה שלטונית מחייבת שיש לקיימה" מציינים בהתאחדות התעשיינים בצפון ומוסיפים כי לא יהססו לפנות לערכאות משפטיות בדרישה לקיום ההבטחה.
 
עוד טוענים התעשיינים כי בהסתמך על הבטחת ראש העיר חיפה, החליטו חלקם שלא לעזוב את האזור שהיה מוזנח במשך עשרות שנים. הם ציינו כי אין ספק שהאזור שעבר שיקום יסודי נראה היום אחרת, אולם הוכו בתדהמה לנוכח קבלת חשבונות ההיטלים, שלהם לא ציפו על סמך הבטחות שניתנו בעבר.