התעשיינים בוועדת הכלכלה: לא הגיוני שמסופים שלמים בנמלים עומדים ריקים

בדיון מיוחד של ועדת הכלכלה שהתקיים הבוקר בכנסת בנושא ״ההשלכות הכלכליות של העומס בנמלי ישראל״ הציג נציג התעשיינים את הנזק שנגרם לתעשייה עקב העומס בנמלי ישראל. דרש הפעלה מיידית של רציפי 7-8 ורציף הדלקים בחיפה


14:12 ,01.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון מיוחד של ועדת הכלכלה שהתקיים הבוקר בכנסת בנושא ״ההשלכות הכלכליות של העומס בנמלי ישראל״ הוצג הנזק הכבד של העומסים בנמלים כלפי המגזר העסקי, נזק בגובה מיליארדי שקלים בשנה.

 

נציג התאחדות התעשיינים בדיון, אלעד נצר, הציג לחברי הוועדה את הפגיעה המהותית  בתעשייה הישראלית, אשר סובלת ממחסור חמור בחומרי גלם ואת ההתעלמות של משרד התחבורה מפתרון אפשרי לעומסים בנמלים: הפעלה מיידית של רציפים 7-8 ורציף הדלקים בחיפה - רציפים אשר אינם בשימוש כיום.

 

נצר אמר בדיון כי ״לא הגיוני שמסופים שלמים בנמלים עומדים ריקים, בזמן שאניות מחכות שבועות לפריקה. ואחרי זה מתפלאים שהמחירים עולים. אם רוצים להוריד את יוקר המחייה בישראל, צריך לטפל גם בתעריפי התובלה, שרק הולכים וגדלים בשל הפקק שנוצר בנמלים״.

 

נציין כי ב-25 ליולי השנה שלח נמל המפרץ למשרד התחבורה בקשה לתפעל את רציפים 7-8 בחיפה, ובתאריך 11 לאוגוסט השנה נשלחה בקשה של נמל מספנות ישראל למשרד התחבורה בבקשה לתפעל את רציף הדלקים. בפועל בקשות אלו טרם אושרו, כאשר לא ניתן מענה מנציגי משרד התחבורה מדוע לא ניתן אישור מיידי להפעלת הרציפים הקיימים.

 

מנכ״ל טמבור, מיכה שרייר, ואריק מגל, סמנכ״ל חברת כרמית, הציגו את הפגיעה המהותית בפעילות העסקית שלהם, ודרשו את פתיחתם המהירה של הרציפים המדוברים בכדי להפחית את העומסים הכבדים בנמלי ישראל.  

 

בסיכום הדיון דרש יושב ראש הוועדה ח״כ מיכאל מרדכי ביטון ממשרדי התחבורה ואוצר לפעול לפתיחה מהירה של הרציפים הקיימים, לצד הארכה של שנה נוספת ל-130 העובדים הזמניים בנמלי חיפה ואשדוד. יושב ראש הוועדה קבע כי ועדת הכלכלה תכנס דיון נוסף בנושא בעוד כ-3 חודשים.