התעשיינים: אסור שמי השתייה יהפכו לפרה חולבת של מיסים מהציבור

עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: הממשלה מטילה מס חדש של 600 מיליון שקל על מי השתייה לצריכה ביתית ותעשייתית


00:00 ,13.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: הממשלה מטילה מס חדש של 600 מיליון שקל על מי השתייה לצריכה ביתית ותעשייתית
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ועדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, תוקפים בחריפות את החלטת הממשלה ליקר את מחירי המים. "הממשלה מטילה מס של 600 מיליון שקל על מי השתייה לצריכה ביתית ותעשייתית", אומרים אלדר וברוש.
 
על פי הנחיית ממשלת ישראל, החליטה הרשות הממשלתית למים וביוב להעלות את מחיר מי השתייה לבית ולשימוש בתעשייה למחיר הגבוה ב-0.85 שקל לכל מטר מעוקב מים, מעבר לעלות ייצור ואספקת המים למדינה, העומדת כיום על 1.95 שקל לכל מטר מעוקב מים. מחיר המים החדש יעמוד לרשויות המקומיות על 2.811 ₪ לכל מטר מים מעוקבים, לפני מע"מ.
 
משמעות ההעלאה הינה שבגין 710 מיליון מטר מעוקבים של מים (640 מיליון מטר מעוקב לצריכה ביתית ו-70 מיליון מטר מעוקב לצריכה תעשייתית) - צרכני הבית ומפעלי התעשייה ישלמו 600 מיליון שקל כתוספת, כלומר, מס חדש בגובה 600 מיליון שקל שייכנס לקופת האוצר.
 
באוצר טוענים, כי סכום זה משמש להקמת מתקני התפלה חדשים ומערכות סינון מים, ואולם, מבדיקת כלכלני מרכז השלטון המקומי עולה שקנייתם של 138 מיליון מטר מעוקבים של מים מותפלים מהמתקן באשקלון ושל מערכות הסינון החדשות במוביל הארצי כבר מגולמת בהסכם של הממשלה עם חברת מקורות מחודש אוגוסט 2007, בתוך עלות המים של 1.95 ₪ לכל מטר מעוקב מים.
 
אלדר וברוש: "מדובר בייקור מחיר המים ביותר מ-90 אחוזים החל משנת 2000, בעוד שמדד המחירים לצרכן עלה באותה התקופה ב-11 אחוז בלבד. אסור שמי השתייה יהפכו לפרה חולבת של מיסים מהציבור. ולכן אנו דורשים מהממשלה: לבטל את ההחלטה להעלות העלאת מחירי המים; לקבל בשקיפות מלאה לבדיקה ציבורית את נתוני הבסיס להסכם העלויות החדש שהממשלה חתמה עם חברת מקורות; להחזיר לדיון ציבורי ולפיקוח ציבורי, כולל אישור הכנסת והשרים, כל כוונה להעלות את מחיר מי השתייה לשימושים השונים".