התעשיינים: 98% מהמפעלים מצוידים בפוליסה נגד נזקי רעידות אדמה

92% ממפעלי התעשייה לא ביצעו חיזוקים במבנים ב-3 השנים האחרונות על אף העובדה שלפני כשלוש שנים אישרה ממשלת ישראל את תמ"א 38


00:00 ,17.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

92% ממפעלי התעשייה לא ביצעו חיזוקים במבנים ב-3 השנים האחרונות על אף העובדה שלפני כשלוש שנים אישרה ממשלת ישראל את תמ"א 38
 
התעשייה נערכת לרעידות אדמה: 98% ממפעלי התעשייה רכשו ביטוח כנגד נזקים מרעידות אדמה, מתוכם - 15% רכשו את הפוליסה רק בשנה האחרונה ו-72% לפני 4 שנים ויותר. כך מסר פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על בדיקה שנערכה בקרב עשרות מנהלי כספים בתעשייה.
 
עם זאת, מהבדיקה מתברר עוד כי 92% ממפעלי התעשייה לא ביצעו חיזוקים במבנים ב-3 השנים האחרונות ו-95% אינם מתכננים ביצוע חיזוקים במבנים ב-3 השנים הבאות.
 
יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים טוען, כי יתכן שהסיבה לכך נעוצה, בין היתר, בכך שהתמריצים הניתנים במסגרת תמ"א 38 אינם רלבנטיים למגזר התעשייתי. מדובר בתמריצים כמו למשל: שהוועדה המקומית תהיה רשאית להתיר תוספת בנייה לקומה נוספת, או אגף ובלבד שהמבנה יחוזק כולו עם התוספת ועוד.
 
קימלמן מציין, כי לפני כשלוש שנים אישרה ממשלת ישראל את תמ"א 38, שמטרתה לתמרץ חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.
 
תוצאות הבדיקה מלמדות, כאשר, שלמרות כוונת תמ"א 38 לתמרץ את חיזוק המבנים הקיימים ולשפר את עמידותם בפני נזקי רעידת אדמה, הרי שהרוב המוחלט של מפעלי התעשייה טרם בצע חיזוקים למבנים ואף לא מתכוון לעשות כן בשנים הקרובות.
 
עוד עולה מהבדיקה כי 26% מהמפעלים ביצעו בחברת מגדל ביטוח נגד נזקי רעידות אדמה, 20.5% ביצעו בחברת פניקס כ-15% בהראל כ-15% עשו ביטוח בחברת כלל (23% עשו בחברות אחרות ולא פירטו).