התעשיינים: 68% מהציבור בודק רכיבים תזונתיים במוצרי המזון

רוב הבודקים מתעניינים באחוז הקלוריות, השומן, הסוכר והכולסטרול. 20% ממשקי הבית בישראל ציינו כי הם נוהגים לקנות מוצרים אורגניים, בהשוואה ל-12% בלבד לפני 4 שנים


00:00 ,26.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

רוב הבודקים מתעניינים באחוז הקלוריות, השומן, הסוכר והכולסטרול. 20% ממשקי הבית בישראל ציינו כי הם נוהגים לקנות מוצרים אורגניים, בהשוואה ל-12% בלבד לפני 4 שנים
 
מודעות הציבור לרכיבים תזונתיים הולכת וגדלה. 68% מהציבור נוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים הקיימים במוצרים שהם רוכשים. זאת בהשוואה ל-50% לפני 7 שנים. מתוך הבודקים  42% עושים זאת לעיתים קרובות או תמיד. כך מתברר מסקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים. הסקר הקיף 600 איש המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
 
כן מתברר מהסקר כי 39% (מהנוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים) בודקים קלוריות - (זאת בהשוואה ל-44% שבדקו קלוריות לפני כשנה); 39% בודקים שומן, (בהשוואה ל-37% שבדקו זאת לפני שנה); 24% נוהגים לבדוק כולסטרול, (לעומת 28% שבדקו זאת לפני שנה).
 
כן מתברר מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי 20% מקרב הנוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים - בודקים סוכר, זאת (לעומת 16% לפני שנה); 19% בודקים צבעי מאכל, (בהשוואה ל-24% לפני שנה); 17% בודקים חומרים משמרים, (בדומה לאחוז לפני כשנה); 14% נוהגים לבדוק פחמימות; 8% נוהגים לבדוק ויטמינים, (לעומת 15% שבדקו זאת לפני שנה); 8% בודקים נתרן, (לעומת 12% לפני שנה); 7% בודקים חלבונים, לעומת 11% לפני שנה); 7% בודקים סידן; 3% בודקים סיבים תזונתיים, 1% בודק ברזל ו-5% בודקים את כל הרכיבים התזונתיים, (זאת בהשוואה ל-11% לפני שנה).
 
כן מתברר מהסקר שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, כי 51% מהבודקים רכיבים תזונתיים מעריכים כי להרכב התזונתי יש השפעה רבה עד רבה מאוד על החלטתם אם לקנות את המוצר או לא, עבור 19% - ההרכב התזונתי אינו משפיע על החלטת הקנייה.
 
מהסקר  של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה, כי 43% ממשקי הבית קונים מוצרים דיאטטיים (דלי קלוריות), ירידה של 7% בהשוואה לממצאים מלפני שנתיים. המוצרים דלי קלוריות העיקריים הנקנים הם:- מוצרי חלב, לחם לסוגיו ומשקאות קלים.
 
כן מתברר כי 28% קונים מוצרי חלב, יוגורט וגבינה דיאטטיים, (בהשוואה ל-32% לפני שנתיים); 15% קונים לחם לחמניות ופיתות דלי קלוריות, (בהשוואה ל-25% לפני שנתיים), 12% קונים משקאות קלים דיאטטיים (לעומת 19% לפני שנתיים); 7% קונים דברי מתיקה דלי קלוריות (בהשוואה ל-12% לפני כשנתיים); 5% קונים נקניק ופסטרמה דלי קלוריות; 4% קונים קרקרים דלי קלוריות; 3% קונים גלידות דלי קלוריות; 2% קונים ריבה וממרחים דלי קלוריות, סוכריות וממתקים, רטבים ומרקים עוגות ודגני בוקר - דלי קלוריות.
 
כן עולה מהסקר  של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי 20% ממשקי הבית בישראל ציינו כי הם נוהגים לקנות מוצרים אורגניים, בהשוואה ל-12% בלבד שנהגו לקנות מוצרים אלו לפני 4 שנים.
 
מתברר כי שיעור הקונים מוצרים אורגניים גבוה יותר בקרב נשים, אקדמאים ובעלי הכנסה גבוהה מהממוצע.