התעשיינים: 32% מהמגזר הערבי בישראל מחפש ריהוט באינטרנט

מסקר שערכה התאחדות התעשיינים עולה כי ההוצאה השנתית של המגזר הערבי על ריהוט עומדת כיום על כ-9,250 שקל בשנה


00:00 ,11.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מסקר שערכה התאחדות התעשיינים עולה כי ההוצאה השנתית של המגזר הערבי על ריהוט עומדת כיום על כ-9,250 שקל בשנה
 
32% מהמגזר הערבי בישראל נוהג לחפש ריהוט לבית באמצעות האינטרנט - גידול של יותר מפי 2 בשנתיים האחרונות (כ-15%). כך מסר אמנון שוורץ, יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת עמינח, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים.
 
מהסקר עולה כי בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 23% בגודל ההוצאה של המגזר הערבי על ריהוט לבית - ההוצאה השנתית הממוצעת עומדת על כ-9,250 שקל.
 
יצוין כי שיעור העלייה בהוצאה על ריהוט במגזר היהודי נאמדת ב-12.6% בשנתיים האחרונות - ההוצאה השנתית הממוצעת מסתכמת בכ-9,525 שקלים.
 
מהסקר שנערך בקרב מדגם מייצג של 1,300 משקי אב בישראל עולה, כי מקרב המגזר היהודי - 38% נוהגים לחפש ריהוט לבית באינטרנט - זאת בהשוואה ל-26% שנהגו כך לפני כשנתיים. אתרי האינטרנט הפופולאריים הם גוגל 11% (בהשוואה ל-4% לפני שנתיים), וואלה 7% (בהשוואה ל-5% לפני כשנתיים) וזאפ 6%.
 
כן עולה מהסקר שנערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה כי 8% בלבד ממי שרכשו רהיטים באתרי האינטרנט בפעם האחרונה, יקנו דרכם גם בפעם באה. זאת בהשוואה ל-46% לפני כשנתיים.
 
שוורץ מציין כי 66% מהמגזר הערבי בישראל מעדיף ריהוט ישראלי.
 
35% מהמגזר הערבי בישראל, מעדיף ריהוט ישראלי בשל העובדה כי הוא מתאים לצרכיו, 14% מהמגזר הערבי בארץ, מעדיף ריהוט ישראלי כי הוא זול יותר. מהסקר עולה כי הגורם העיקרי להעדפת ריהוט ישראלי בקרב המגזר הערבי בישראל, הוא האיכות של הריהוט - 42% ציינו זאת.
 
מהסקר עולה כי 55% מכלל הציבור בארץ מעדיפים ריהוט ישראלי תוצרת "כחול-לבן" - זאת לעומת 41% בסקר הקודם לפני שנתיים.
 
לפי דווחי הקונים, 58% ממוצרי הריהוט שנקנו בשנה האחרונה היו מתוצרת "כחול-לבן, 27% היו מתוצרת חוץ והשאר לא ידעו לציין. המוצרים שמהם קונים בעיקר תוצרת הארץ הם ארונות ומיטות לחדרי ילדים. קניית תוצרת חוץ מאפיינת יותר את מערכת הישיבה הסלונית, הכיסאות והמזנונים.