התעשיינים: 3,400 עובדים חדשים נקלטו בתעשייה ביולי-אוגוסט

הדבר מהווה גידול של 0.9% כאשר כ-1,200 עובדים מהם נקלטו בהייטק. 46% מהעובדים החדשים נקלטו בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית


00:00 ,13.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הדבר מהווה גידול של 0.9% כאשר כ-1,200 עובדים מהם נקלטו בהייטק. 46% מהעובדים החדשים נקלטו בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית
 
3,400 עובדים חדשים נקלטו בתעשייה בחודשים יולי-אוגוסט 2007 - מהווה גידול של 0.9% (לעומת הממוצע החודשי ברבע השני של 2007); זאת בהמשך לגידול דומה ברבע השני של השנה וגידול מהיר יותר של 1.4% בממוצע לרבעון בשני הרבעונים שקדמו. כך מסר רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על ניתוח חודשי שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.
 
גינל מציין כי קליטת העובדים בחודשיים הנסקרים אפיינה את מרבית קבוצות ענפי התעשייה, למעט ענפי הטכנולוגיה המסורתית אשר רשמו קיפאון.
 
מהניתוח מתברר כי 46% מהעובדים החדשים - כ-1,570 איש, נקלטו בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית, מהווה גידול של 1.6% במצבת העובדים בקבוצה לאחר גידול של 1.1% ברבע השני השנה. (מדובר בענפי הכרייה והחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק מתכת בסיסית ומוצרי מתכת).
 
כ-35% מעובדים החדשים שהם כ-1,200 איש, נקלטו בענפי הטכנולוגיה העילית, מדובר בקצב גידול של 1.1% אשר משקף האטה מסוימת. עם זאת האטה זו חלה לאחר קליטת עובדים מהירה במהלך השנה וחצי החולפות בקצב ממוצע של כ-1.7% לרבעון. (מדובר בענפי הרכיבים האלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה).
 
מהניתוח של התאחדות התעשיינים עולה כי 16% מהמועסקים החדשים בתעשייה שהם כ-555 איש נקלטו בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, מדובר בגידול של 1%. יצוין כי מתחילת השנה מסתמנת האטה בקצב קליטת המועסקים בקבוצה. מגידול של 1.7% ברבע האחרון אשתקד, ל-1.3% ברבע הראשון של השנה, ו- 1.1% ברבע השני של השנה. (מדובר בענפי הכימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי).
 
מהניתוח עולה, כי בענפי הטכנולוגיה המסורתית נרשמה יציבות במצבת כוח האדם בחודשיים הנסקרים. (מדובר בענפי המזון משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים).
 
גינל מציין כי מהניתוח החודשי מתברר, כי בחודשים יולי - אוגוסט 2007 חלה צמיחה מחודשת בייצור התעשייתי. תפוקת התעשייה עלתה בשיעור של 1.4%, גידול זה חל לאחר קיפאון ברבע השני של השנה ונסיגה בשיעור של 0.9% ברבע הראשון של 2007.
 
ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים מציין כי צמיחת התעשייה בחודשים יולי - אוגוסט משקפת גידול בכל קבוצות ענפי התעשייה. קרוב למחצית מהגידול נגזר מצמיחתם של ענפי הטכנולוגיה המעורבת- מסורתית, 29% נגזרו מצמיחת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית; כ-12% נגזרו מענפי הטכנולוגיה המסורתית והיתר - 10% נגזרו מגידול קל בתפוקת ענפי הטכנולוגיה העילית. 
 
בחודשיים הנסקרים נרשם גידול מתון של 0.4% בתפוקת ענפי הטכנולוגיה העילית;  ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית רשמו את הגידול הבולט ביותר - 3.3%;  ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית רשמו גידול של 2.8% בתפוקה וענפי הטכנולוגיה המסורתית צמחו בחודשים יולי-אוגוסט 2007 ב-0.7%.
 
ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים מציין, כי למרות הצמיחה המחודשת, נמשכה בחודשים יולי-אוגוסט השנה הנסיגה בפריון העבודה בתעשייה, תוך התמתנות ניכרת בעוצמת הנסיגה - ירידה של 0.2% בפריון העבודה בתעשייה, זאת לאחר נסיגה של 0.8% ברבע השני ונסיגה חדה של כ-3% ברבע הראשון של השנה. התמתנות זו משקפת צמיחה מחודשת בתפוקת התעשייה לצד המשך גידול בשעות העבודה בתעשייה.
 
עוד עולה מהניתוח החודשי, כי בחודשים יולי-אוגוסט 2007, חלגידול של 1.6% במספר הכולל של שעות העבודה בתעשייה, זאת לאחר עליה ממוצעת של 1.4% בשני הרבעונים שקדמו.