התעשיינים: 19% מהמפעלים יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות הקיץ

משאל התאחדות התעשיינים בקרב יותר מ-80 מפעלי תעשייה מגלה עוד כי 20% ממפעלי ההייטק יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות תוך הפסקת פעילות המפעל


00:00 ,21.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

משאל התאחדות התעשיינים בקרב יותר מ-80 מפעלי תעשייה מגלה עוד כי 20% ממפעלי ההייטק יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות תוך הפסקת פעילות המפעל
 
19% ממפעלי התעשייה, יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות הקיץ תוך הפסקת פעילות המפעל. כך מסר רן טוטנאור, יו"ר ועדת העבודה של התאחדות התעשיינים, בהסתמכו על משאל שנערך בקרב יותר מ-80 מפעלי תעשייה בענפי ההייטק, המתכת והחשמל, הטקסטיל והאופנה, המזון, הכימיה והפרמצבטיקה, ומוצרי צריכה ובנייה.
 
טוטנאור מציין כי מהמשאל מתברר כי בתוך כך כשליש ממפעלי הטקסטיל יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות בקיץ, כך גם בכ-26% ממפעלי המתכת והחשמל ובכ-23% ממפעלי המזון.
 
טוטנאור מוסיף כי 20% ממפעלי ההייטק יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות תוך הפסקת פעילות המפעל כמו גם כ-9% ממפעלי הכימיה והפרמצבטיקה ו-9% ממפעלי הבניה והצריכה.
 
יו"ר ועדת העבודה בהתאחדות התעשיינים מציין, כי בקרב 15% ממפעלי התעשייה יצאו חלק מהעובדים לחופשה מרוכזת, זאת תוך המשך פעילות המפעל. ב-68% מהמפעלים יינתנו החופשות לפי בחירת העובד. 8% מהמפעלים יצאו לחופשות לפי תכנון אספקות ולקוחות ולפי עומס הייצור. יצוין כי הנתונים מסתכמים ביותר מ-100% שכן יש מפעלים המוציאים את העובדים לחופשות במספר אופנים.
 
עוד מתברר מהמשאל של התאחדות התעשיינים כי 25% מהמפעלים משתתפים בתשלום קייטנות לילדי העובדים, 23% מהמפעלים משתתפים במימון נופש או סוף שבוע של העובדים, 27% מהמפעלים מארגנים לעובדיהם ימי כיף ו-43% מהמפעלים לא עורכים כלל פעילות קיץ לעובדיהם.
 
טוטנאור מציין כי מהמשאל עולה כי כמעט כל המפעלים לא מפחיתם את מספר שעות העבודה בחודשי הקיץ.
 
טוטנאור מדגיש, כי 63% מהמפעלים ישלמו לעובדיהם את דמי ההבראה במשכורת חודש יולי, 11% במשכורת חודש אוגוסט, 11% משלמים לעובדים את דמי ההבראה במועד בו התחיל העובד את עבודתו, השאר 33% משלמים במועדים אחרים – בחודש יוני, דצמבר, ינואר ואף לאורך השנה כולה.