התעשיינים: 14% מהמפעלים מוציאים את העובדים לחופשות מרוכזות בקיץ

22% מהמפעלים משתתפים במימון קייטנות לילדי העובדים, כמעט כל המפעלים לא מקצרים בקיץ את ימי העבודה. 60% מהמפעלים משלמים דמי הבראה לעובדים בחודשי הקיץ


00:00 ,01.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

22% מהמפעלים משתתפים במימון קייטנות לילדי העובדים, כמעט כל המפעלים לא מקצרים בקיץ את ימי העבודה. 60% מהמפעלים משלמים דמי הבראה לעובדים בחודשי הקיץ
 
14% ממפעלי התעשייה מוציאים את העובדים לחופשות מרוכזות בקיץ, תוך הפסקת פעילות המפעל. כך עולה ממשאל שערכה התאחדות התעשיינים בקרב עשרות מפעלי תעשייה בתחומי המתכת, החשמל, מזון, טקסטיל, אלקטרוניקה, כימיה, פרמצבטיקה ומוצרי צריכה ובניה.
 
מניתוח המשאל מתברר, כי 18% מהמפעלים הגדולים (יותר מ-100 עובדים כל אחד) מוציאים את העובדים לחופשות מרוכזות ורק 8% מהמפעלים הקטנים מוציאים את העובדים לחופשות מרוכזות תוך הפסקת פעילות המפעל.
 
מהמשאל עולה כי ב-18% מהמפעלים יוצאים חלק מהעובדים לחופשות מרוכזות, זאת תוך המשך פעילות המפעל, וב-68% מהמפעלים יוצאים העובדים לחופשה על פי בחירתם בתאום והסכמת המעסיקים.
 
עוד עולה ממשאל התאחדות התעשיינים כי 22% מהמפעלים משתתפים במימון קייטנות עבור ילדי העובדים, 32% מהמפעלים מארגנים ימי כיף לעובדים, 8% מסבסדים נופשים לעובדים ובני משפחותיהם, מאפשרים לילדי העובדים לעבוד במפעל, עורכים מפגשים משפחתיים ועוד. כן מתברר כי 38% מהמפעלים אינם משתתפים בפעילויות קיץ לעובדים או לילדיהם.
 
עוד נמסר מהתאחדות התעשיינים, כי מהמשאל מתברר כמעט כל מפעלי התעשייה לא מקצרים בקיץ את ימי העבודה.
 
89% מהמפעלים מדווחים כי בחודשי הקיץ נרשם גידול בהוצאותיהם על אנרגיה כתוצאה מהפעלה ממושכת של מערכות מיזוג האוויר. מתוכם - 72% מדווחים על גידול של יותר מ-10% בהוצאות; כ-18% מדווחים על גידול הנע בין 6% ל-10% בהוצאות האנרגיה; 10% מהמפעלים מדווחים כי בחודשי הקיץ חל גידול של עד 5% בהוצאותיהם על אנרגיה.
 
מהמשאל מתברר כי 60% מהמפעלים משלמים דמי הבראה לעובדים בחודשי הקיץ, 33% משלמים במועדים אחרים במשך השנה ו-7% משלמים דמי הבראה במועד בו החל העובד את עבודתו.