התעשיין יקי ירושלמי קורא לחרם תעשיינים על אל-על

ירושלמי דורש ממשפחת בורוביץ לממש חלק מאחזקותיה על מנת לעמוד מאחורי המחדלים הניהוליים שנעשו ב"קלאבמרקט" הנמצאת בבעלותה; אל על בתגובה: אין לקשר את קלאבמרקט לאל על


00:00 ,19.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

התעשיין יקי ירושלמי, חתן פרס התעשייה לשנת 1999, ויו"ר מפעלי נייר אמריקאיים ישראליים בע"מ יצא בקריאה נרגשת לחבריו התעשיינים, בתגובה להתמוטטותה של חברת "קלאבמרקט".
 
יקי ירושלמי פנה אל יו"ר התאחדות התעשיינים, מר שרגא ברוש בדרישה להנהיג מאבק ציבורי להגנת הציבור וכבוד התעשייה ובמקביל לגייס למאבק את נשיא איגוד לשכות המסחר מר אוריאל לין.
 
יקי ירושלמי מבקש בקריאתו להסכים על קוד התנהגות מוסרית של כל אחד ואחד, ולא חשוב מהי עוצמתו הכלכלית או הפוליטית. לדעתו, התמוטטותה של חברת "קלאבמרקט" אינה תוצאה של אסון טבע אשר לאדם אין שליטה לגביו. ההתמוטטות נבנתה, לדבריו, מאוסף החלטות שגויות ומחדלים ניהוליים לאורך זמן רב. "לא יעלה על הדעת שהציבור הרחב והחברות העסקיות ישלמו את מחיר הכישלון, וישחררו את הבעלים ממחויבותם העסקית והמוסרית".

לטענת ירושלמי, בעלי "קלאבמרקט" אינם נמנים על קבוצה שזה לה כל הונה ורכושה, אלא מדובר בקבוצה שלה נכסים ואחזקות בחברות רבות ובכלל זה ב"גרניט הכרמל", "סונול", "סופרגז", "טמבור", "דורי מדיה גרופ" ו"אל-על".

ירושלמי דורש ממשפחת בורוביץ לממש חלק מאחזקותיה על מנת לעמוד מאחורי המחדלים הניהוליים שנעשו ב"קלאבמרקט" הנמצאת בבעלותה, לקחת אחריות אישית ולהזרים לחברה מזומנים על מנת לייצב אותה כיאה למי שמכבד את עצמו ואת המערכת העסקית. בכך, לטענתו, ימנע ממאות מפעלים קטנים - ספקי הרשת של "קלאבמרקט" מלקרוס, ועימם אלפי עובדים שיפוטרו.
 
לדבריו: "המערכת הציבורית חייבת לקום ולאכוף סטנדרטים של אחריות ניהולית אישית וציבורית תוך הקפדה על רמה מוסרית שקופה, נקייה ואחידה לכל".

ירושלמי קורא לחרם ציבורי וחרם של התעשיינים על כל שלוחותיהם ועל כל פעילות משפחת בורוביץ. "הפסיקו לרכוש מוצרים ושירותים מחברותיהם – סונול, טמבור, ולא לטוס באל-על ולדרוש משר התחבורה להרחיב טיסות של חברות בינלאומיות ושל ישראייר".

אל על בתגובה: אין לקשר את קלאבמרקט לאל על

חיים רומנו מנכ"ל אל על דחה היום את הניסיון לקשר את קלאבמרקט לאל על. "לא הייתה כל פנייה או איום של ספקים לאל על. מצבה של אל על איתן", הדגיש רומנו.

רומנו ציין שהחברה פועלת כחברה עצמאית, בעלת דירקטוריון והנהלה מקצועיים. "החברה תמיד עמדה בהתחייבויותיה כלפי ספקיה, עובדיה, וכלפי הבנקים והיא ממשיכה לפעול בהתאם לתוכניותיה האסטרטגיות", סיכם.