התעשיין אבי מרום: מי זה קובע מה תהיה עבודה מועדפת?

מרום שוקל לייבא ברישיון פועלים סינים לתפור דגלי ישראל עקב התקשותו למצוא תופרות ישראליות בלשכת התעסוקה. טוען כי הממשלה חייבת לוודא כי מפעלים ישראלים ייהנו מהטבות ובמיוחד בעדיפות בהשמת עובדים למפעלים


00:00 ,22.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מרום שוקל לייבא ברישיון פועלים סינים לתפור דגלי ישראל עקב התקשותו למצוא תופרות ישראליות בלשכת התעסוקה. טוען כי  הממשלה חייבת לוודא כי מפעלים ישראלים ייהנו מהטבות ובמיוחד בעדיפות בהשמת עובדים למפעלים
 
התעשיין הישראלי אבי מרום, יו"ר מפעלי מרום אפ.ג'י.פי בכפר סבא לייצור דגלים ותשורות, שוקל לבקש רישיון לייבא ארצה פועלים סינים, כדי שיעסקו במפעלו בתפירת דגלי ישראל וצה"ל, נוכח העובדה שאינו מצליח להשיג תופרות בלשכות התעסוקה.
 
האיש שנאבק בעבר במפעלים הסיניים שזכו במכרזים לייבא ארצה דגלי ישראל וצה"ל במקום לרכוש אותם במפעלים הישראליים, נוכח המחירים המגוחכים שהציעו הסינים, שוקל שינוי גישה. לדבריו, עלות המוצר המוגמר תהיה שווה לעלותו בסין ברגע שפועל סיני יתפור אותו בארץ (עלות הובלה ומיסי יבוא נמוכים אומנם + מימון , מול חשמל ושכר דירה גבוה).
 
"המצב על הפנים. לא ייתכן שאני מבקש כבר חודשים תופרות ופועלי ייצור לדגלים שלנו מלשכות התעסוקה ונענים – שאין, אין תופרות. מה זה צריך להיות, מי זה קובע מה תהיה עבודה מועדפת," מקשה מרום. לדבריו, המצב קריטי לא רק עבור מפעלו, אלא עבור התוצרת הישראלית בכלל, הנאבקת על קיומה, נוכח 'הבום' הסיני הגדול.
 
מרום טוען שהממשלה חייבת להכריע ולוודא, כי מפעלים ישראלים ייהנו מהטבות ובמיוחד בעדיפות בהשמת עובדים למפעלים, דוגמת חברתו.  "מה יותר ראוי מעובדים ישראליים שהם חיילים משוחררים, יקבלו העדפה ויקבלו הפנייה למפעל והם אשר יתפרו את דגלי ישראל ושרשראות הדגלים ליום העצמאות או להבדיל אלף אלפי הבדלות ייצרו את אבוקות הזיכרון לחללי צה"ל – אבל אין להשיג", מוסיף מרום.
 
מרום מסביר, כי כבר עתה עליו להתכונן לחגים וליום העצמאות ולהתחיל בייצור, אך אין לו עם מי. לפיכך הוא עומד לבקש היתר לייבא פועלים מהמזרח הרחוק. הדבר ישתלם לו מכל הבחינות, כולל הלנתם ואספקת מזונם בארץ, הוא מבהיר.
 
חברת מרום אפ.ג'י.פי היא יצרנית הדגלים, קישוטים ותשורות הגדולה במזרח התיכון. פועלת כ-25 שנה ומשווקת בלעדית פטנטים, מוצרי קד"מ וקישוטים ייחודיים, בפיתוח וייצור מקומי ו/או בשיתוף פעולה עם ארגונים דומים בחו"ל.